Ställa på mc...

mc flicka

Ny medlem
Gick med
26 Dec 2003
Hoj
Stor mc för liten flicka
Hej alla där ute!

Planerade att ställa på min hoj nu under påsken. Den har stått på vinterförvaring hos några släktingar som bor en bra bit hemifrån mig. Kom bara på NU att jag behöver behörighetskoden från registrereingsbeviset för att ställa på den. Och gissa var mitt registreringsbevis finns? Ja HEMMA ca 20 mil härifrån... Någon som har nåt vettigt förslag om det finns någon lösning på problemet? Vill helst inte köra 20 mil avställt och oförsäkrat...HJÄLP!!?

/MC Flickan hade inte huvet me sig denna gången....

mc flicka skrev:
Hej alla där ute!

Planerade att ställa på min hoj nu under påsken. Den har stått på vinterförvaring hos några släktingar som bor en bra bit hemifrån mig. Kom bara på NU att jag behöver behörighetskoden från registrereingsbeviset för att ställa på den. Och gissa var mitt registreringsbevis finns? Ja HEMMA ca 20 mil härifrån... Någon som har nåt vettigt förslag om det finns någon lösning på problemet? Vill helst inte köra 20 mil avställt och oförsäkrat...HJÄLP!!?

/MC Flickan hade inte huvet me sig denna gången....

Ring?

Bara att beställa ett nytt regbevis då, det bör komma på onsdag typ. Utan det går det inte att ställa på, jag har försökt.

Rigge skrev:
Vägverkets automatiska blabla bla nånting. 077 125 25 25

Det kanske går att göra på www.vv.se också

Nae, du har rätt i första inlägget... måste ha koden för att kunna ställa på, hade samma prob förra våren. Fick snällt vänta på nytt regbevis... :4skrika

Hur gammal e du? E du snygg? Bild?
Jag kan köra med dig.

Ring försäkringsbolaget!
De kan väll ändra så att du får trafikförsäkring innan du stält på cykeln.

men finns det ingen hemma hos dig som kan kolla upp vad det står på registrerings beviset? Ring hem..

haha!råkade ut för precis samma sak själv i lördas :huvet !som tur är så hade ja bara 2 mil att åka för att hämta pappiret :yoparty!å det va det värt borde nästan vara förbjudet att ha så kul som man kan ha på en hoj :D

Man kan ställa på utan papper, man får åka till närmsta VV förarkontor och fylla i papper, ha med leg.

Rigge skrev:
Vägverkets automatiska blabla bla nånting. 077 125 25 25

Det kanske går att göra på www.vv.se också

Hej Gumman..

Jag hade samma problem som du har!!
Jag gjorde så att jag ringde till VV och sedan smörade jag som bara den,
Det skulle ju vara fint väder ute dagen efter :)
Då fick jag dom i alla fall att ställa på hojen, och sedan faxa mig ett tillfälligt bevis på att jag har ställt på hojen, det gäller i 2 veckor, men man måste ha det beviset med sig medans man kör!!!!!
Sen skickade dom räkningen och det riktiga beviset när den är betald.

Så gjorde jag iallafall, och då fick jag hojen påställd efter 5 minuter i telefonen!! :yoparty

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman