Ställa på Hojen???

Chriz

Damer i tajta helställ gör min dag...
Gick med
14 Sep 2005
Hoj
Ktm 690 Sm Prestige-07
Ni som redan kör:

KAN MAN STÄLLA PÅ REDAN NU!!!
STÅR I VALET OCH KVALET ATT STÄLLA PÅ IDAG....

Vet att många ev er redan kör, vad gäller egentligen?
Glömmer alltid reglerna!

Tacksam för svar!

Chriz:gnissla

Ni som redan kör:

KAN MAN STÄLLA PÅ REDAN NU!!!
STÅR I VALET OCH KVALET ATT STÄLLA PÅ IDAG....

Vet att många ev er redan kör, vad gäller egentligen?
Glömmer alltid reglerna!

Tacksam för svar!

Chriz:gnissla

Vänta lite till så är det bättre förutsättningar och en större njutning då du väl får sätta igång på allvar. Tycker jag som körde första rundan idag :)

Vänta lite till så är det bättre förutsättningar och en större njutning då du väl får sätta igång på allvar. Tycker jag som körde första rundan idag :)

Men är det tillåtet att ställa på i nuläget?

Du får köra året runt om du vill!:tummenupp

Det är ju upp till en självt. Min är påställd året runt, så jag har inte det problemet. Så om väderleken stämmer så blir jungfruturen i helgen.

Och man åker oxå försäkrat menar ni!!!
Alltså bolagen tillåter att man kör även fast lag på vinterdäck lyder...

Last edited:
Ok...

För att stilla min nyfikenhet vad ett försäkringsbolag säger om detta, så ringde jag till Trygg hansa.

De säger att i stort sett att det är en bedömningsfråga. Alltså att om de anser att valet av däck har gjort att du har varit oaktsam i olyckan/krocken/avåkningen, så kan du få ett ersättningsavdrag.

Men svar nej försäkringsbolagen följer inte lagen på det sättet.

Dock så kan ju som de sa, polisen bedömma det på annat sätt och du kan få böter för att du inte har vinterdäck. Men det är en annan femma. Vilket också troligen blir en bedömningsfråga för polisen, beroende på underlag.

Last edited:
Körde första rundan förra söndan (070304). Det var roligt o så men inte alls lika roligt som när vägarna är rena o fina. Massa rullgrus o dammigt så jag ställer på igen när dom tvättat upp vägarna, mycket roligare & säkrare så.
Men visst kan man köra nu, åtminstonde för att hålla abstinensen nere ha ha......

2809081 Ok...

För att stilla min nyfikenhet vad ett försäkringsbolag säger om detta, så ringde jag till Trygg hansa.

De säger att i stort sett att det är en bedömningsfråga. Alltså att om de anser att valet av däck har gjort att du har varit oaktsam i olyckan/krocken/avåkningen, så kan du få ett ersättningsavdrag.

Men svar nej försäkringsbolagen följer inte lagen på det sättet.

Dock så kan ju som de sa, polisen bedömma det på annat sätt och du kan få böter för att du inte har vinterdäck. Men det är en annan femma. Vilket också troligen blir en bedömningsfråga för polisen, beroende på underlag.
Men?! Det finns ingen lag om att man ska ha vinterdäck på motorcykel.

Men?! Det finns ingen lag om att man ska ha vinterdäck på motorcykel.

Då jag inte var säker på detta så gick jag på vad den skadereglerare för motorcyklar sa på trygg hansa. Om jag har fel så har jag gladeligen det.

Men att skaderegleraren som jag pratade med, inte vet detta är dock skrämmande. Dessutom så kontrollerade han uppgifterna han gav mig, med sina kollegor.

...Dessutom så kontrollerade han uppgifterna han gav mig, med sina kollegor.

Den brukar jag också köra..."Jo jag ska bara kolla med mina kollegor..." sen spelar jag MS-Röj i en minut... :hihi

Jag ska inte säga hundra hundra, men enligt vägverket så finns det ingen lag för motorcyklar iaf och detta har varit uppe tidigare på sporthoj.

Premiären

Premiären idag. Lite kallt och mycket grus men fasen så nice å bara få åka runt lite och känna att snart är säsongen här på allvar. Byte däck är på checklistan innan man ger sig ut på nån längre tur då mina snart har gjort sitt.

härligt var det iaf :tummenupp :yoparty

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...