ställa om mätaren till kilometer?

R-Force 1

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2005
Hoj
Yamaha R1 -01
nån som har koll på om det går att ställa om mätaren på en importerad r1 från miles till kilometer på nåt enkelt sätt? har inte lust å lämna in den....

ok.. ska försöka att trycka mig fram lite på olika sätt.... vem vet kanske går att få fram i Kelvin grader med =)
Ojj, du det verkar inte vara bättre med -04 & framåt, har man tur är det byglat som på de gamla men hittills har jag inte fått tag i någon som vet.

Så här ska man visst kunna göra (lite beroende på ursprungsland) men jag tror inte det blir permanent, tyvärr.

Step 1. Turn key to on

Step 2. Press select button until you reach the odometer mode. If you are already in the odo mode, skip this step.

Step 3. Press and hold the select button until you see the km/hr change to mph.

Step 4. Go ride!

Ojj, du det verkar inte vara bättre med -04 & framåt, har man tur är det byglat som på de gamla men hittills har jag inte fått tag i någon som vet.

Så här ska man visst kunna göra (lite beroende på ursprungsland) men jag tror inte det blir permanent, tyvärr.

Step 1. Turn key to on

Step 2. Press select button until you reach the odometer mode. If you are already in the odo mode, skip this step.

Step 4. Go ride!

ska pröva detta.

tack för hjälpen :tummenupp

Step 1. Turn key to on

Step 4. Go ride!

de fungerade att hålla inne select :tummenupp
nu visar den Km/h

Kalas, gällde det bara hastigheten eller följde distansmätaren och tempen med också och framför allt, måste du göra om det när du haft motorn avstängd?

Hastigheten och distansmätaren ändrade sig. tempen ligger kvar på F.
nix behöver inte göra om det varje gång :)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT