Ställa in styrdämpare ?

BTB

Ny medlem
Gick med
30 Dec 2006
Hoj
R1-08
Har precis fått monterat en ny Öhlin styrdämpare på min R1-01:a. Det medföljde inte några instruktioner och min fråga är vad man kan justera och hur man vet om den är feljusterad?

Tack /D.

Den får absolut inte va svårstyrd. Rättinställd är den när du lätt kan röra styret i lagom "fart" men om du vrider för snabbt tar det emot.. testa lite och känn efter man märker när den är korrekt..

Rätt inställd så märker du inte att den är där vid normal körning! :tummenupp

Den får absolut inte va svårstyrd. Rättinställd är den när du lätt kan röra styret i lagom "fart" men om du vrider för snabbt tar det emot.. testa lite och känn efter man märker när den är korrekt..

Tack för råden!

Körde ett par timmar idag och märkte absolut inte att det fanns, det kändes precis som innan den monterades. Skall göra lite tester nu när jag vet hur man skall göra.

Tack /D.

Tack för råden!

Körde ett par timmar idag och märkte absolut inte att den fanns, det kändes precis som innan den monterades. Skall göra lite tester nu när jag vet hur man skall göra.

Tack /D.

Last edited:
Nyheter
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Back