Ställa in ljusbilden inför besiktning.

RedEye

Medlem
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
CRF 450HM -03, F4i -02, 6RR -03
Tja.

Jag söker information på hur man ställer in ljusbilden hyfsad / kollar att ljusbilden är hyfsad på hojen.

Har för mig att jag läst någonting för längesen där man ställer hojen 2 meter från en vägg och mäter sen höjden från golvet till centrum på ljusbilden eller nånting. :va :)

Har provat söka, men hittar inte det jag vill veta. :(

Red skrev:
2179245 Tja.

Jag söker information på hur man ställer in ljusbilden hyfsad / kollar att ljusbilden är hyfsad på hojen.

Har för mig att jag läst någonting för längesen där man ställer hojen 2 meter från en vägg och mäter sen höjden från golvet till centrum på ljusbilden eller nånting. :va :)

lättaste är att åka in till närmaste verkstad och få det ställt.. försök hitta ett billit budget ställe... reperatör av bil t.ex.
fick ställt mitt förra veckan för 50kr.

På min besiktning för cirka 2 veckor sedan ställde de in ljusbilden åt mig! De hjälper nog också dig med det.

Mvh
Johan

Red skrev:
2179245 Tja.

lyssna på kompis nille här. Dom har en jäkla "ljusbox" som liknar en overhead ungefär som mäter av ljusbilden. E inte säker på om de går å göra på annat sätt men ändå hur billigt som helst och fixas på 5 10 min max!

Extreem_ skrev:
2179277 På min besiktning för cirka 2 veckor sedan ställde de in ljusbilden åt mig! De hjälper nog också dig med det.

Mvh
Johan

de funkar säkert de med, e inte mycke å klaga över när de går så himla snabbt och prestationslöst.

Isf hoppas vi på att dom hjälper mig, eller iallafall lånar ut verktyg.. :D

Tack för svaren! :tummenupp

Nyheter
Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

Back