Under vintern har jag monterat Power Commander 5, Quickshifter Expansion Module och själva sensorn till växellänkaget på min Honda CBR600RR.
Allt fungerar, insprut bryts och växlarna hoppar i.
Idag gjordes första provturen på asfalt (ist för på depåstöd) för att se att allt fungerar, meeeen vid höga varv så känns det som att växeln hoppar i och sen så bryts insprutningen igen. Ungefär på samma sätt som när man är på högsta växeln och kommer åt växelpeten så insprutningen bryts.
Ungefär såhär är det nu:
Jag trycker till peten - insprutningen bryts - växeln hoppar i - hojen sackar till - det börjar driva.
Vill gärna få bort steget "hojen sackar till"..
För närvarande så har jag följande inställt i PC5an (och har programvara och kan ändra):
Kill time - 65ms
Shift interval - 250ms
..tror att det är dessa tider som är rekommenderat.
Kan tyvärr inte ställa specifika Kill Times för varje växel.
Önskar att jag kunde pröva mig fram själv MEN 4grader varmt och att köra banhoj på osopade vägar i Umeås utkanter är ju inte helt optimala förutsättningar för detta..
Fråga 1:
Någon som har något förslag på hur jag skall ändra tiderna?
Fråga 2:
Vad är egentligen shift interval? Tiden som qs är oaktiverad mellan växlingarna för att förhindra att insprutet bryts om man är där med foten just efter man har växlat? (isf kansek den bör ställas ner betydligt mer än 250ms..) Från powercommanders hemsida kan man läsa att "Shift Interval - period of time between shifts that the software will activate." meeen jag fattar fasen inte vad de menar med det!!
Tack på förhand!
Allt fungerar, insprut bryts och växlarna hoppar i.
Idag gjordes första provturen på asfalt (ist för på depåstöd) för att se att allt fungerar, meeeen vid höga varv så känns det som att växeln hoppar i och sen så bryts insprutningen igen. Ungefär på samma sätt som när man är på högsta växeln och kommer åt växelpeten så insprutningen bryts.
Ungefär såhär är det nu:
Jag trycker till peten - insprutningen bryts - växeln hoppar i - hojen sackar till - det börjar driva.
Vill gärna få bort steget "hojen sackar till"..
För närvarande så har jag följande inställt i PC5an (och har programvara och kan ändra):
Kill time - 65ms
Shift interval - 250ms
..tror att det är dessa tider som är rekommenderat.
Kan tyvärr inte ställa specifika Kill Times för varje växel.
Önskar att jag kunde pröva mig fram själv MEN 4grader varmt och att köra banhoj på osopade vägar i Umeås utkanter är ju inte helt optimala förutsättningar för detta..
Fråga 1:
Någon som har något förslag på hur jag skall ändra tiderna?
Fråga 2:
Vad är egentligen shift interval? Tiden som qs är oaktiverad mellan växlingarna för att förhindra att insprutet bryts om man är där med foten just efter man har växlat? (isf kansek den bör ställas ner betydligt mer än 250ms..) Från powercommanders hemsida kan man läsa att "Shift Interval - period of time between shifts that the software will activate." meeen jag fattar fasen inte vad de menar med det!!
Tack på förhand!