Ställa in hänget Örebro?

SwedeAce

There is no spoon
Gick med
21 Dec 2004
Hoj
Meanstreak 1600 - 02
Hej,

Finns det nån som kan hjälpa mig ställa in hänget på min båge här i örebro. Betalar gärna för att få detta inställt rätt för engång skull. kawasaki zx10r 2008.

Det kan du göra själv, det är busenkelt :)

Det enda som krävs är en tumstock och en kompis (gärna 2).

Mät avståndet när fjädringen är hela vägen ute (tex lyft i bakdeln och mät mellan swing och cuts), mät samma avstånd när cykeln är obelastad (dvs du håller den upprätt när den står på marken med hjulen), mät samma avstånd när du sitter på hojen iförd utrustningen. Gör samma sak fram och vips så har du 3 mått både fram och bak att leka med.

Tips: Sätt en tejpbit på cutsen rakt ovanför det ställe på swingen du tänker mäta ifrån (tex hjulaxelbulten).

Last edited:
Just grundinställning häng är ju faktiskt det enda som är riktigt enkelt vid fjädringsinställning. Sedan kan man ju laborera mer med det för all del men då pratar vi ju om andra bullar. Jag är en tråkmåns och säger läs på och ta hjälp av en klämtångspolare som får slava med måttstocken. Finns bra guider lite var stans. Youtube. Öhlins hemsida mm.

Men hur mycket ska det på ett ca diffa när man sitter på o när fjädringen är helt ute på ett ca ??

(en fråga som jag också ställt mig många gånger då man är helt novis på det här med fjädring)

Men hur mycket ska det på ett ca diffa när man sitter på o när fjädringen är helt ute på ett ca ??

(en fråga som jag också ställt mig många gånger då man är helt novis på det här med fjädring)

gå in på öhlins sida. Finns en sketabra mall där som man kan gå efter.

Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna