Ställa fjädring ktm 525

sebbe999

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2011
Hoj
KTM 525
tjena, tänkte bara kolla hur ni ställer in fjädringen för motard åkning?
har precis köpt min 525:a och skulle behöva lite inställningstips! man vill ju ha bakdämpen ganska hård! väger 83 kg! :)

Väger du 83 så funkar orginalfjädern, justera dock förspänningen så att hänget blir rätt.
Du kan skruva åt dämpningen lite

I princip så skruvar du både komp och retur nästan i botten, den ska vara hård och seg i retur, kom till motardlägret i örebro i helgen så får du hjälp :)

Jag har skruvat in kompen hur många klick som helst nu men når inte botten, kompen är inga problem!!

Lelleträffen gör inte din hoj rättvisa, ska vara en motardbana. Men du åker väl dit för att som alla andra hänga med kul folk. Och givetvis köra bana oxå.

Ställ in frihänget på 11-13mm.

Jag har skruvat in kompen hur många klick som helst nu men når inte botten, kompen är inga problem!!

Kompen bör ha typ 30-35 klick, om du kan skruva mer är det strul. Som lasse sa, pänn fjädern med för det har säkert inte gjorts tillräckligt, dvs stora skallen, typ 25:a, sen tokmassa retur så du slipper en gunghäst...

nee precis ja vill ju inte ha en gunghäst :-) men ska jag skuva in både retur och komp för att den ska bli hårdare? men som sagt har jag inget stopp på den undre skruven på dämpare "kompen"?? va kan det vara? hur spänner man lättast fjädern??

tack för svaren!!

Plocka av dämparen och skruva med " specialhandtaget". Sätt tillbaka och mät. Gör eventuellt om tills det blir bra....

13 mm hylsa, med förlängare och spärrskaft, -det går snabbt

Okey ska kolla de, men som sagt så stör jag mej på att det inte finns något stopp på skruven när ja ska ställa den! just nu känns den för mjuk för motard åkning! Är det någon som vet varför den inte går att ställa ? det är som sagt den nedre skruven, vet inte riktigt om det är kompen eller returen??

Ja blir tokig på min bakdämp, känns som skruven typ har hoppat ur gängorna!! boris!?!? :-) va ska man göra??

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park