Ställa av/ställa på -helgdagar?

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Ska försöka förklara utan att bli snurrig.
Jag gick in på www.vv.se och ställde på hojen i fredags och skulle ställa av den igen nu i väntan på verkstadstid och besiktning. Men när jag nu försökte ställa av den igen så säger internettjänsten att hojen redan är avställd.

Kan man inte ställa på och ställa av under helgdagar eller vad är det frågan om?
Är internet beroende av arbetsdagar? :va :kocko
Har jag kört hojen utan att den varit påställd i flera dagar nu?
Jag fick inget felmeddelande när jag ställde på hojen. Det stod bara nåt i stil med "Nu är fordonet påställt".

Jag kunde inte ställa på min i fredags men då har jag iofs sedan tidigare beställt på ställning tills den 9 april..

Ringde och snackade med IF. Dom e förjävla bra faktiskt. Hon sa att bilregistret arbetar inte på helgdagar så det har inte regristrerats ännu, men eftersom jag fått ett bekräftningsmail så hade försäkringen gällt i alla fall som om den varit påställd och försäkrad.

yonsson skrev:
Ringde och snackade med IF. Dom e förjävla bra faktiskt. Hon sa att bilregistret arbetar inte på helgdagar så det har inte regristrerats ännu, men eftersom jag fått ett bekräftningsmail så hade försäkringen gällt i alla fall som om den varit påställd och försäkrad.
vad ska man ha för försäkrin hel eller halv nån om kan hjälpa mig prisskillnaden är ju 7000.- spånn suck :huvet

jacki skrev:
vad ska man ha för försäkrin hel eller halv nån om kan hjälpa mig prisskillnaden är ju 7000.- spånn suck :huvet
Om du tror att du riskerar att crasha i år till en reparationskostnad av mer än 7000 så ta helförsäkring annars halv. Jag hade personligen aldrig vågat köra med halvförsäkring, men det är ju en chansning som vissa vågar göra. :va
Om du inte ringt runt alla bolag så gör det. telefonlista finns här

yonsson skrev:
Om du tror att du riskerar att crasha i år till en reparationskostnad av mer än 7000 så ta helförsäkring annars halv. Jag hade personligen aldrig vågat köra med halvförsäkring, men det är ju en chansning som vissa vågar göra. :va
Om du inte ringt runt alla bolag så gör det. telefonlista finns här
har redan ringt runt o det är if som är billigast men som sagt körde halv förra sommaren o de gick ju men man velar ju alltid inför sesongen det är ju mycket pengar ju

jacki skrev:
har redan ringt runt o det är if som är billigast men som sagt körde halv förra sommaren o de gick ju men man velar ju alltid inför sesongen det är ju mycket pengar ju
Ja visst e det ett jobbigt beslut.
Jag har det likadant, men jag litar inte på mig själv tillräckligt för att köra halvförsäkrat. Surt att klota hojen totalt och inte få ut nånting på försäkringen. Speciellt för dig som har en 04a.

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla