Ställa av och på?

zapesore

Medlem
Gick med
21 Apr 2007
Hoj
Speed triple -01, XT 600 - 88
Hejsan. Jag funderar på och köpa en sporthoj tills nästa säsong. Det blir ganska dyrt å försäkra för mig som är 20 år. Någon som vet vilka försäkringsbolag som man kan ställa på och av. Har trygg-hansa nu och dom har helårspremie. (har 25 kw).

dom flesta bolag har varianter av sina försäkringar där man kan ställa av på, tex. IF, Folksam och Trygg Hansa (jo det finns även för dom, har min egen hoj på avställbar trafikförsäkring där). Specialförsäkringar (SMC, Triumph etc) brukar inte gå att ställa av men är normalt betydligt billigare. Ofta ska du ha hojen avställd halva året för att få ekonomi i att ta avställbar.

Kan vara bra att veta att många bolag har en maximal antal gånger som du kan ställa av och på så det kan bli problem om du planerar att ställa av varje måndag och på varje fredag, tror det tom finns folk som har fått problem med detta trotts det inte står i villkoren (torde egentligen vara kontraktsbrott men vem har råd att processa mot försäkringsbolagen?)

Last edited:
dom flesta bolag har varianter av sina försäkringar där man kan ställa av på, tex. IF, Folksam och Trygg Hansa (jo det finns även för dom, har min egen hoj på avställbar trafikförsäkring där). Specialförsäkringar (SMC, Triumph etc) brukar inte gå att ställa av men är normalt betydligt billigare. Ofta ska du ha hojen avställd halva året för att få ekonomi i att ta avställbar.

Kan vara bra att veta att många bolag har en maximal antal gånger som du kan ställa av och på så det kan bli problem om du planerar att ställa av varje måndag och på varje fredag, tror det tom finns folk som har fått problem med detta trotts det inte står i villkoren (torde egentligen vara kontraktsbrott men vem har råd att processa mot försäkringsbolagen?)

Jaha ok. Ja tog iof min försäkring via internet. Kanske är smartare att ringa till dom och prata om vad som blir bäst (billigast):D Funderar på att köpa mig en ninja års 96-99. Har kollat och dom ligger inte så jättefarligt på trygghansa endå. 8000 för trafik helår. Inte så billigt men de är ju ingen hojj när man är 20 år:P tack för svaret föresten

VV har väll ändrat reglerna för av och påställning. Kostar 150:- varje gång man ställer på eller om det var av.
Kan ju bli några kronor under en sommar.

VV har väll ändrat reglerna för av och påställning. Kostar 150:- varje gång man ställer på eller om det var av.
:va
Det har jag inte hört talas om. Kan inte hittat något på vv.se om det.
Länka gärna till en sida med info om denna avgift.

Hör med Länsförsäkringar..jag vet att dom har den typen av försäkring:tummenupp

Kan ju bli några kronor under en sommar.

Jag har ställt av och på flera gånger i sommar. Har fungerat bra. VV har ej tagit någon avgift för det. Jag har Folksam.

Skrev över min 675a på sambon,sen missa vi att ställa av den:mad:
Fick ett brev från Trafikförsäkringsföreningen m en faktura på 1831:-:huvet

Jag har ställt av och på flera gånger i sommar. Har fungerat bra. VV har ej tagit någon avgift för det. Jag har Folksam.

Me to. Funkat über. Ångrar det inte en sekund med tanke på cashen man faktiskt "tjänar". Speciellt denna sommaren....

Ingen avgift för mig heller, har åxå Folksam.

Skrev över min 675a på sambon,sen missa vi att ställa av den:mad:
Fick ett brev från Trafikförsäkringsföreningen m en faktura på 1831:-:huvet

Det vart ngt fel med betalningen av min premie precis innan jag åkte utomlands en månad, varpå försäkringsbolaget sa upp min försäkring. Det resulterade i 6000 som trafiksäkergetsföreningen ville ha....

Nej, det är helt värdelöst att hålla på med, man lurar oftast bara sig själv faktiskt, någon slags psykologisk effekt av att det inte tickar iväg pengar i regnet, mycket billigare och bättre med en åretruntförsäkring. Helt klart.

Inte göra reklam nu för detta trevliga sätt att försäkra på! Då kommer bara kryphålel täppas igen. Jag vill fortsätta med min avställningsbara försäkring.

:-)

/perris

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP