Ställa av och på

mudder

Muppkiller
Gick med
5 Aug 2003
Hoj
KTM990 Adventure S KTM690E
Jaha, då är Trygg hansa tillbaka med ställa på och av krånglet.

För min XRV750 ville dom ha 2200:- för en helförsäkring ett år framåt. Skaplig höjning från förra årets 1470:-

Så jag ringde upp och fick veta att det blir billigare att ställa av hojen på vintern. Helförsäkring 1106:- för ett halvår + garageförsäkring 100:-/halvår.
Detta blir en besparing på 994:-

Jag frågade då om våra andra hojar och det är likadant. Vi kommer att spara 2051:- genom att krångla med av och påställningar.

Var det inte det här krånglet vi skulle slippa, när det för några år sen infördes årsförsäkringar?

Vad bilregistret ska bli glada när det ska ställas av och på ett par hundratusen hojar varje år. :huvet

mudder skrev:
2221317 Jaha, då är Trygg hansa tillbaka med ställa på och av krånglet.

För min XRV750 ville dom ha 2200:- för en helförsäkring ett år framåt. Skaplig höjning från förra årets 1470:-

Så jag ringde upp och fick veta att det blir billigare att ställa av hojen på vintern. Helförsäkring 1106:- för ett halvår + garageförsäkring 100:-/halvår.
Detta blir en besparing på 994:-

Jag frågade då om våra andra hojar och det är likadant. Vi kommer att spara 2051:- genom att krångla med av och påställningar.

Var det inte det här krånglet vi skulle slippa, när det för några år sen infördes årsförsäkringar?

Vad bilregistret ska bli glada när det ska ställas av och på ett par hundratusen hojar varje år. :huvet

Det är väl inte så himla krångligt att ställa av/på hojjen ändå? Speciellt om man bara gör det 2 gånger per år. :)

Nu är det jättesmidigt att ställa av o på... Förrut fick man ju tillbaka på skatten i form av papperslapp som skulle lösas ut på posten med expiditionsavg. på 15 kr.

Nu så betalar vv in överbliven skatt på ditt bankkonto! :banana

Headbanger skrev:
2221327 Det är väl inte så himla krångligt att ställa av/på hojjen ändå? Speciellt om man bara gör det 2 gånger per år. :)

Vi har 4 hojar. Roligare kan man väl ha än att skrapa skattekvitton.

mudder skrev:
2221343 Vi har 4 hojar. Roligare kan man väl ha än att skrapa skattekvitton.
Jo, det tar ju rätt lång tid, man brukar få dela upp det i två pass, och fika lite mellan :rolleyes:
Är man lite snabb med att ställa av så får man inget nytt heller. Däremot brukar man kunna få drivor med försäkringsbrev å div foldrar från försäkringsbolaget :huvet

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park