Ställa av och på min hoj? Hur?

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
Jag tänkte göra detta via VV.se, dock så måste man ju ha koder från reg-beviset samt skrapa sitt kontrollmärke.
Men om jag skulle få för mig att ställa på den igen i morgon eller i övermorgon, dvs, innan nya papper skickats till mig, hur funkar det då med koder? Ringer man VV eller hur gör man?

Nån som bedriver av o på ställnings cirkusen som kan berätta hur ni gör?

DisqoBizkit skrev:
Jag tänkte göra detta via VV.se, dock så måste man ju ha koder från reg-beviset samt skrapa sitt kontrollmärke.
Men om jag skulle få för mig att ställa på den igen i morgon eller i övermorgon, dvs, innan nya papper skickats till mig, hur funkar det då med koder? Ringer man VV eller hur gör man?

Nån som bedriver av o på ställnings cirkusen som kan berätta hur ni gör?

När du har gjort det en gång så räcker det med koden på regbeviset för att ställa på/av igen. :)

Du betalar per dag så att ställa på dagen efter du ställde av är ganska korkat!

Du går in till vägverkets kontor i din by och då kan du ställa av och ställa på om du har legitimation med dig!

/ Hannes

HanneZ skrev:
Du betalar per dag så att ställa på dagen efter du ställde av är ganska korkat!

Du går in till vägverkets kontor i din by och då kan du ställa av och ställa på om du har legitimation med dig!

/ Hannes
Tack för svaren, jo jag förstår att det btalas så, det var bara ett exempel..

Få ner förs.kostnad.. Jag ringde dock If och kollade med dom hur dom såg på det och fick en 10min lektion i varför man inte skall göra det och att det inte funkar och att dom skall antagligen sluta med det...

hur funkar det där med av/på ställning för att få ner kostnaden måste få hem en **** massa papper?? å ringer ni eller kör datan?

jag ställer av och på oftast vila vv.se men även via telefon 0771252525 båda fungerar bra men i bland har man inte tillgång till datorn eller så då är telefonen bra!

koden på skattemärket används bara då du har fått ett skattemärke!

och ja det kommer en hel del räkningar på ny skatt och brev från försäkringsbolaget typ hela tiden med det får man väll ta!

om det inte fungerar att ställa av och på nästa år så får jag se hur jag gör det är inte billigt att vara 23 och ha en sporthoj på sig själv i storstad! vågar inte köra trafikförsäkring då jag inte har garage.

jag la upp mina försäkrings kostnader i försäkringsforumet om någon undrar!

Mv. Oskar

Det blev en fruktansvärd röra med inbetalningar till försäkringsbolaget när jag gjorde det. Gav upp och kör åretrunt försäkring, bolaget är folksam.

om man betalar månadsvis via autogiro fungerar det bra! man kan inte betala med än det man har kört + nästa månad eftersom man ska betala innan man kör!

ställer man av och har pengar kvar så får man tillbaka dom in på kontot nästa månad

Har ställt av och på relativt frekvent denna säsong, mitt försäkringsbolag (Trygg Hansa) skickade mig nyligen ett litet brev där de förklarade att deras premieberäkning inte tog hänsyn till ett sådant beteende och från och med den XX augusti enbart kan erbjuda mig en helårsförsäkring utan möjligheter att ställa av hojen :huvet .
Vad kan man säga :gnissla , blev i alla fall duktigt förbannad och har nu flyttat samtliga mina försäkringar, bil, mc, hem/villa och olycksfallsförsäkringar till ett annat bolag :arsele

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman