Ställa av och på hojen varje vecka?

xt_660

pendlar mest
Gick med
20 Mar 2006
Hoj
*hojlös*
Kan man göra så här:

Pluggar på annan ort, till helgerna åker jag hem till Stockholm och åker hoj.
Kan jag ställa av och på hojen på fredagarna resp. måndagarna och på så sätt slippa betala försäkring i veckorna?

Eller...FAN kom jag precis på nu, visst är det typ 50 kr i avgift varje gång man ställer på hojen? Inte lönt då antar jag..

Är XTn så dyr i försäkring så det är värt besväret?
Som du skriver läste jag också nått om att från och med iår kommer vv ta ut en påställningsavgift på 50kr per gång.

Men sedan är det väl inte många veckor kvar på terminen heller, 6-7st?

Jag hade tänkt o göra det fast i två-veckors skift, påställd 2 v. avställd 2v. om vartannat.

Borde väl löna sig, någon som vet om det funkar o göra det hos IF?

Last edited:
Men sedan är det väl inte många veckor kvar på terminen heller, 6-7st?

Jag hade tänkt o göra det fast i två-veckors skift, påställd 2 v. avställd 2v. om vartannat.

Borde väl löna sig, någon som vet om det funkar o göra det hos IF?

Jag har precis läst på försäkringsbolagens hemsidor och vad jag kan se har alla numera årsförsäkring - dvs ingen har alternativet att ha en försäkring där du kan ställa av och på. Skittrist tycker jag då jag skulle vilja ställa på hojen när jag kommer hem från England för en vecka. Inte f-n tänker jag betala årsförsäkring för att köra nån vecka! :(

Förra året var det så att man kunde ställa av och på 10 ggr hos IF, sedan ökade delkaskoförsäkringen med 25%.

Jag har precis läst på försäkringsbolagens hemsidor och vad jag kan se har alla numera årsförsäkring - dvs ingen har alternativet att ha en försäkring där du kan ställa av och på. Skittrist tycker jag då jag skulle vilja ställa på hojen när jag kommer hem från England för en vecka. Inte f-n tänker jag betala årsförsäkring för att köra nån vecka! :(

Hos Folksam kan du ha en bas försäkring. Sådan som du ställer av och på efter behov.

PDF Fil MC förs. Folksam

Sida 6 tror jag det är i pdf filen.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP