Jorå du själv som är ökänd för att idiotförklara och kasta epitet på forumfolk kors och tvärs, precis som du var snabb att göra med TS och raljera om att förstöra för dig. Det är lätt att påstå att folk inte förstår så fort de har en annan åsikt än din egen.
Angående referenser till min försäkring så var det en parentes men även inlaga till att olika produkter har olika avtalsvillkor (och sommarpremier mer specifikt).. Apropå det där med läsförståelse
Om du såg ditt prat om avställningsbar försäkring som en inlaga om olika avtalsvillkor så hade han inte behövt "sälja" hojen om det hade varit en avställningsbar försäkring, så redan där stod det ganska klart att det var en årsförsäkring. Jag har förvisso missat några, men årsförsäkringen hos Folksam, LF, Svedea, Bilsport&mc, Märkes/årsförsäkringen hos IF och Svedea har alla olika priser beroende på årstid, vilket man märker av om man har kvartals eller halvårsfakturering.
Som jag skrev i inlägg #20 - "Vill för övrigt förtydliga att detta inte är något personligt, jag är bara jävligt less på att få ta skiten o betala en massa extrapengar för att andra tycker att de är så jävla viktiga o har någon slags rätt att jaga kryphål så att jag ska betala åt dem."
Jag har i mina ögon inte idiotförklarat ts. Jag förklarade först hur han kunde göra, att han inte skulle bli jagad av trafikförsäkringsföreningen osv, förvisso inte med puss-smileysar, men utan att klaga på honom.
Jag kunde hållit honom ute ur orsak-och-verkan inlägget genom att skriva "man" istället för "du", det hade varit trevligare ja.
Medan du med absolut noll information sitter o kallar mig för looser, sucker osv. För att jag har billigast möjliga försäkring. Om du nu prompt vill veta näst billigaste alternativet till att ha märkesförsäkringen som årsförsäkring för 8000, så var det 16000 med samma villkor (årsförsäkring), eller avställningsbar för 400:-/månad avställd och 2900/månad påställd. Då jag använder hojen dagligen under 1½ månad semester och oftast under några veckor till på sommaren då jag använder den till jobbet, och vanligtvis plockar fram hojen i februari-mars och kör till november. Därav blir en avställningsbar försäkring på den hojen värdelöst.
Banhojen ställer jag på när jag ska köra med SMC, annars är den avställd.
Kan du nu förklara varför jag är en godtrogen sucker som betalar åt alla andra och som bolagen älskar?
Jag propagerar på intet sätt på att man ska sitta o göda försäkringsbolag så mycket som möjligt, det försöker jag själv att undvika så gott det går men ändå få ett dugligt försäkringsskydd. Däremot vet jag att bolagen är medvetna om att många jagar kryphål och täpper till dem ju fler som använder sig av dem. De kommer alltid att se till att få sina pengar på något sätt (när det gäller min banhoj så höjdes plötsligt priset på avställningsförsäkringen med 70% för att jag ställde av så ofta, utan vidare förklaring) så därav tycker jag att man kanske ska inse att man ibland har det jävligt förmånligt och att då jaga kryphål för att spara ett par hundringar kan straffa sig i längden, och förordar då att man kanske försöker se lite framåt över vad som kan bli resultatet, och om det är värt de där hundralapparna.
Jag har ledsnat lite i en av de 58 "får jag köra x på a2"trådarna ja. Framförallt för att jag i PM redan pratat med den personen i pm och förklarat så utförligt det bara går. Om jag inte minns fel så tillochmed med källhänvisningar. Honom idiotförklarade jag och inte vidare snällt heller. Då bad jag även om ursäkt.
Eller du kanske syftar på när abethebabe glömde vem han frågat om han hade barn? I grund o botten hade han rätt, det är fel att köra på cykelvägar, men tråden spårade som vanligt ur, och det blev lite kul när han blev arg för att jag inte svarade på en fråga han ställt till någon annan, men shit happens, han var väl helt enkelt inte riktigt på humör den dagen och så blev det fel, han är inte dum i huvudet för det. Även jag kan vara snabb med att knepa ur lite ibland, och jag försöker att tänka en gång till innan jag skriver även om jag långt ifrån alltid lyckas. Men om det var för att du upplevt mig som skitdryg och för att sätta mig på plats du hoppade in här så hade du helt enkelt kunna säga åt mig att sluta vara dum, det hade bitit mycket bättre. Så svårt kan det väl ändå inte vara att säga till någon att han kanske borde bete sig lite bättre mot andra?