Ställ upp för roadracingen!

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Här finns lite information om hur du går till väga för att kunna hjälpa till som funktionär på Sviestad i Linköping när det är dags för rejs.
Det är jättekul och du får se RR på nära håll. Dessutom är det gratis och som tack får du mat/dricka under dagen, plus att LMS kommer tacka dig för din hjälp med t.ex. biobiljett /gratis gatåkning / cool t-shirt / rabatter hos MC-firma eller liknande.

http://www.lms.se/Roadraci/crew/

Tyvärr lite långt att åka, men skulle jag neröver nånting skulle jag lätt ställa upp, när jag är ledig från funktionärs jobb här i Östersund vill säga.

En gång, aldrig mer. Sämre organiserat spektakel får man leta efter.

Tysken skrev:

Ojojoj, du behöver en attitydmakeover.
Klipp dig och masa dig till Svista för att träffa de finaste människorna på jorden, RR-förarna.
Är du riktigt snäll kan jag kränga ett slutkört bakdäck till dig, din gatmupp.

Eller hur är det kul att titta på när alla kör runt runt runt runt runt runt......................

Victor skrev:
Ojojoj, du behöver en attitydmakeover.
Klipp dig och masa dig till Svista för att träffa de finaste människorna på jorden, RR-förarna.
Är du riktigt snäll kan jag kränga ett slutkört bakdäck till dig, din gatmupp.

Jag har varit där och tro mig, jag åker inte dit igen. Iaf inte för att vara funktionär.

Men men, det var ju några år sen så det kanske har blivit bättre, vem vet.

Tysken skrev:
Jag har varit där och tro mig, jag åker inte dit igen. Iaf inte för att vara funktionär.

Du vet väl om att det var bättre förr? :tungan

Tysken skrev:

Jag var funktionär på Bracet förra året och det var bättre än bra organiserat!

Allt flöt på som det ska och fikakorgen var god...

//jaG

Bikerbitch skrev:
...kommer tacka dig för din hjälp med t.ex. biobiljett /gratis gatåkning...
Inte så BB, men jag tror de flesta kör gratis på gata? :7peta :D

Jag var med på B-racet på Sviestad förra året, tycker att det funkade bra!

Tysken skrev:

Förmodligen blir det inte bättre heller, om ingen ställer upp och är funktionär!

Visst har jag varit på kassa arrangemang (inom bilsporten) men efter varje tävling brukar det vara "debriefing" med funktionärerna, och då kan man ju säga vad man tyckte funkade dåligt, så kanske det funkar bättre nästa gång.

Bäst funkar det om man får ungefär samma folk till varje tillställning, så att alla funktionärer blir samkörda, sen kan ett samkört gäng lätt lära upp nya på rätt sätt, så att det flyter bra på mycket kortare tid än om alla är nybörjare.

Ibland är tävlingsledningen inte så erfaren, då får man leva med små blunders, vem vet, efter ett tag kanske du blir ombedd att sitta i tävlingsledningen, och då är det ju kul att veta att folk har din inställning.

Jag skulle gärna ställa upp som funktionär, om det kördes i närheten av mig, tyvärr så är det långt från Umeå till närmsta race, och jag ränner runt på biltävlingar istället.

Tysken skrev:

Fel, fel, fel!

Jag var också funktionär på B-racet förra året och stod i början av rakan. Allt var tokfint arrangerat och vi blev mycket väl omhändertagna av arrangörerna. Faktiskt så väl att jag anser mig färdigmutad för den här säsongens arrangemang och kommer att försöka planera sommarens aktiviteter så att jag är i Linköping och ledig de gånger LMS arrangerar. :banana

Saker måste ha förändrats över åren eller så var Tysken på fel bana. ;)

Eller, en sak var fel. Vi fick inga öronproppar först. Jäkla 250-cyklar att leva om. De kom ut med proppar sedan. :tummenupp

Edit: Efter att ha läst GuWs inlägg så var där ett tips till arrangörerna. Debriefing. Vi som var nya lallade omkring lite och kände att "jahapp, var det klart nu eller vad händer" för att så småningom troppa av. Något avslut skulle inte ha varit helt fel.

Ha det och vi ses på Sviestad!
/Fredrik

Last edited:
Bikerbitch skrev:
Gatåkning kallas det när dom kör en kväll i veckan på onsdagarna. Allmän körning om jag inte har helt fel, men jo det kan tolkas lite knasigt :-)

Ok, my wrong. :7peta på mig själv. Lät lite kul bara. :D

LMS arrangerar bra tävlingar och det mesta fungerar utmärkt :tummenupp

:tungan Anmält mej till norrland i ställe jag :lol
Några dagar tidigare och jag hade kanske tage upp dej på detta :)

Trafikövning kallar LMS det för och jag var den enda vad jag såg som tog en biljett till det, alla andra tog biobiljetter. :confused: Jag fick dubbel fika för jag stod ensam. :) Tack LMS, jag återkommer. :tummenupp

Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8