Ställ till tjejen?

frankan

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2006
Hoj
r6 -99
tjejen behöver ett ställ, hon är 178 cm lång o normalbyggd. hur e storlekarna för tjejer? tippar på att hon ska han en 44 i dam o runt 52 i herr? stora skillnader på ett herr o ett damställ?
hade kanske tänkt mig att nån mer ska kunna använda det som både är kille o tjej förutom henne så kom gärna med tips på storlek m.m. iom att jag inte är så erfaren...

Dam storlekarna är lite tajtare i midjan och lite mer uttagna i bysten+höftpartiet

EDIT Kan tippsa om RUKKA allvädrsställ. min mor har ett och verkar nöjd:rolleyes:

frankan skrev:
2385517 tjejen behöver , hur e storlekarna för tjejer? jag inte är så erfaren...
Ser fram emot många roliga svar på detta.
Edit:
Mäter man i " (tum) ?

:corn
/D

frankan skrev:
2385517 tjejen behöver ett ställ, hon är 178 cm lång o normalbyggd. hur e storlekarna för tjejer? tippar på att hon ska han en 44 i dam o runt 52 i herr? stora skillnader på ett herr o ett damställ?
hade kanske tänkt mig att nån mer ska kunna använda det som både är kille o tjej förutom henne så kom gärna med tips på storlek m.m. iom att jag inte är så erfaren...

chicks ska ha tajta ställ! Köp en storlek för liten! :):yoparty

Last edited:
jaja sluta drömma om porriga tjejer i skinnställ nu, nån som vet något bra ställe i stockholm där man kan tjacka ett inte alltför dyrt?

Kolla säljes annonserna här på Sporthoj och blocket. Där hittar du säkert ngt bra bättre begagnat.

Ställ till tjejen? Ett depåställ givetvis! + ett paraply å en go bikini!

Vips har du skaffat henne sysselsättning när du gaaaaasaaaarrr :tummenupp

frankan skrev:
2385517 tjejen behöver ett ställ, hon är 178 cm lång o normalbyggd. hur e storlekarna för tjejer? tippar på att hon ska han en 44 i dam o runt 52 i herr? stora skillnader på ett herr o ett damställ?

Hej hopp!
Jag har 44 på mitt ställ. Jag är dock kortare än din tjej, är 170 och själv så tyckte jag att mitt 44 ställ var på gränsen till för litet/kort på längden/skrevet, inner benslängden alltså. Förövrig så sitter det perfekt, är 36-38 i storlek.
Har ni tänkt att beställa över nätet eller köpa i butik? I vilket fall som helst så är ju det bästa att åka runt och prova lite olika ställ för att känna hur de sitter. Det ska ju trots allt sitta som en smäck:tummenupp
Själv prövad jag ut mitt i butik och köpte sedan det begagnat på blocket. Nästan lika fint som nytt och mycket billigare än i butik!!

Lycka till!!!

frankan skrev:

Rolig beskrivning - koppar ovanifrån "hade kanske tänkt mig att nån mer ska kunna använda det som både är kille o tjej förutom henne" = hybrid :rolleyes: .//R

frankan skrev:

I stockholm borde det finnas massor med mc affärer som säljer mc ställ, så varför inte åka till nån välsorterad butik o prova?

Jag tror mitt skinnställ är storlek 44 (Halvarsson) Dock är jag 1,70 lång/65 kilo så det kanske inte passar din dam. Dock är det till salu :-)

Jag märkte att herrställ är längre i ben och armar än vad damställ är också.
Samt att det inte sitter jättebra över just höfter och rumpa.

frankan skrev:

BILD!

tjejen behöver ett ställ, hon är 178 cm lång o normalbyggd. hur e storlekarna för tjejer? tippar på att hon ska han en 44 i dam o runt 52 i herr? stora skillnader på ett herr o ett damställ?

hallå, hade lite problem med letande förra sommaren men fick tag på ett Alpine Star ställ för herr storlek 48..jag e 175 o 67kg... o passar rätt bra, det som e skillnaden är väll att herr ställen e lite smalare om höfterna, men d funkar.... men tycker att hon ska åka till ngn återförsäljare o testa lite storlekar, så ser hon vad som funkar för henne....
Hoppas det löser sig:tummenupp

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...