Ställ dig som en Saab

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Hälsingland
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Vilken modell av Saab åsyftas med detta bevingade uttalande?

Fredagsmys i soffan. Saker börjar övergå i något mer imtimt och kläder lättas på. Då händer det.

Han: Ställ dig som en Saab. *fnizz*
Hon: Ok, vilken modell?
Han: Va?
Hon: Ja vilken modell ska jag stå som?
Hon: En 9-5'a är ju inte speciellt sexig till formen men en Sonett kan ju vara det.
Han: Jag kan inte Saabs modeller, improvisera!
Hon: Då är jag en krockad 900'a (spretar med armar och ben som en död skalbagge)
Han: Men va fa..
Han: Det där var inte ett dugg sexigt.
Hon: Nä jag menar det, ge mig nåt att jobba med här.
Han: De ser ju likadana ut allihopa, ta en bra bara.
Hon: Jaha, är det så du resonerar när du mekar hoj?
Hon: (med tillgjord röst) Möö! Då drar jag åt den här bulten med lite bra moment bara så är jag klar!
Han: Men så kan du ju inte jämföra.
Hon: Joho!
Han: Förresten så är det inte en bult jag drar åt när jag mekar hoj utan en skruv.
Hon: Jaha? Jamen då kan ju du gå och leka med din skruv så tittar jag på TV under tiden.
Han: ...

Nu önskar jag, nej kräver, svar på denna fråga.
 
Hur står man som en SAAB? Typ.. med ett ben i luften? Eller ryker om.. armarna?
 
Jag tror att den viktigaste frågan förbises här.

Fick du :borra?
 
Vi som inte är SAAB freaks skulle nog fundera ganska länge hur man ställer sig som en SAAB?

Säg istället att hon ska ställa sig och svanka om det är det du vill.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top