SSOTYA2006 Tävlingstråd

Hallåj grabbar...
Ser ju da ut som att det skrider frammåt i varje fall.
Vi har haft 8+grader uppe i skellefteå i veckan så asvalten har börjat kika fram.
Började att plasta på lite kåpor idag... ligger forfarande efter i planeringen,
Men skam den som ger sig.
 
1 byggbild och en annan bild.
Håller på med motorn just nu, ska piffa upp den med lite färg, har en massa annat i projektet som jag inte vet riktigt hur jag ska hantera, bakdelen t.ex.

Den andra bilden kanske några känner igen, det är så jag kollar på dvd :) (fick bomber magasinet i fredags inkl. dvd)
 

Bifogat

  • motor.jpg
    motor.jpg
    86.4 KB · Visningar: 184
  • stunt.jpg
    stunt.jpg
    47.9 KB · Visningar: 191
Last edited:
Wiseguy skrev:
Äh, lite av varje.. :tungan

Ok, här kommer en byggbild.... Vänta bara tills fälgarna lackas svarta. Eller ska jag orka polera dom...

Fick precis reda på att det är 6 veckors lev. på mina 3 braking-skivor.. :(

Men fälgarna är ju snart klara hos pulverlackeraren iaf... :fyllisar
 
....

Beställde precis en kolfiberframskärm hos greven och fick reda på att den kommer i SLUTET av april, snacka om att det börjar bli tajt med tiden nu med bygget, har inte hämtat ramen mm än hos pulverlackerarn...

Men jag ska nog hinna... nätterna e ju långa :(
 
Wiseguy skrev:
Äh, lite av varje.. :tungan

Ok, här kommer en byggbild.... Vänta bara tills fälgarna lackas svarta. Eller ska jag orka polera dom...


lacka dom svarta så går dom i hopp med skivan
 
Wiseguy skrev:
Det är åt det håller det lutar.
Svart, svart, svart... :D

Någon som vet ifall man kan sandblästra dom eller måste man glasblästra.
Dom skall pulverlackas efter det.

hur e dom lackade nu då?
när jag glasblästra mina på jobbet så försvann de toklätt..
kanske tar för mycke med sand :va
 
ozeo skrev:
hur e dom lackade nu då?
när jag glasblästra mina på jobbet så försvann de toklätt..
kanske tar för mycke med sand :va
Dom är orginal. Så det är väl någon grundfärg sen 2-komponentslack..Antar jag.. lite osäker..

Är också lite rädd att sand tar för mycket och blir "gropig".
 
Sand...

Wiseguy skrev:
Dom är orginal. Så det är väl någon grundfärg sen 2-komponentslack..Antar jag.. lite osäker..

Är också lite rädd att sand tar för mycket och blir "gropig".

Mina fälgar är sandblästrade, har iofs inte sett dom färdiglackade men...
Jag brukar blästra med sand i ett skåp som jag har tillgång till , men visst är den vass , man får köra försiktigt, inte fullt blås, mitt grenrör blev som nytt(plåt) :)
 
sand..

Wiseguy skrev:
Det är åt det håller det lutar.
Svart, svart, svart... :D

Någon som vet ifall man kan sandblästra dom eller måste man glasblästra.
Dom skall pulverlackas efter det.

Hämtade mina prylar hos lackerarn idag... :)

Såg mycket bra ut, ska slänga upp ett par bilder im.
Han hade sandblästrat alltihop och det blev kanon, dock så tappade jag svingen så det runda hålet där jag tänkt pressa i ett nytt fint nållager är inte så runt längre... :huvet

Seså wiseguy , pulverlacka nudå.... :7peta
 
Nylackat...

:yoparty
 

Bifogat

  • IM000003.JPG
    IM000003.JPG
    72.7 KB · Visningar: 146
  • IM000004.JPG
    IM000004.JPG
    59.3 KB · Visningar: 124
lite OT : gamla ramar är ju inte allt för vackra, både i design & sen är det massor av svetsskarvar överallt.
då till frågan : har det någon inverkan på ramens stabilitet om man skulle slipa ner svetsarna ? tänkte göra det & sedan pulverlacka min gamla ram :)

edit: sånna skarvar .
vad tror ni om 4 "trattar" istället för den fula luftburken ?
 

Bifogat

  • ram.JPG
    ram.JPG
    64.9 KB · Visningar: 147
Last edited:
granath_ skrev:
lite OT : gamla ramar är ju inte allt för vackra, både i design & sen är det massor av svetsskarvar överallt.
då till frågan : har det någon inverkan på ramens stabilitet om man skulle slipa ner svetsarna ? tänkte göra det & sedan pulverlacka min gamla ram :)

edit: sånna skarvar .
vad tror ni om 4 "trattar" istället för den fula luftburken ?

Du ska nog undvika att slipa/ändra för mycket på ramen, hållfastheten i svetsarna gillar nog inte en slipskiva för mycket...

Du ska nog ha kvar din gamla luftburk då vacumförgasare och lösa filter inte funkar så bra ihop...
 
Silverryggen skrev:
Du ska nog undvika att slipa/ändra för mycket på ramen, hållfastheten i svetsarna gillar nog inte en slipskiva för mycket...

Du ska nog ha kvar din gamla luftburk då vacumförgasare och lösa filter inte funkar så bra ihop...

det där med vacumförknasare & öppna filter har jag hört både det ena & det andra om. jag menar man har ju sett folk med öppna filter på sina gamla gixxrar men det kanske var innan vacumförgasarna ?

aja, korta direkta svart. tack & bock :tummenupp
 
granath_ skrev:
det där med vacumförknasare & öppna filter har jag hört både det ena & det andra om. jag menar man har ju sett folk med öppna filter på sina gamla gixxrar men det kanske var innan vacumförgasarna ?

aja, korta direkta svart. tack & bock :tummenupp

Det kan vara att du har sett gammelgixxers som har haft Mikuni RS eller Kehein FCR, på dem går det alldeles utmärkt att ha lösa filter..

Förresten så är det rätt bra att ha nya styrlager när det blir vilda bakhjulsåkningar... kan dock meddela att Suzuki orginalgrejer inte är helt gratis..

Fint fint

Mycket slit på styrkronan dock, all heder åt er som har polerat hela ramen :Bugar

matte_mannen skrev:
ser fint ut det där :tummenupp

Kinky motor-filt du har förövrigt :D

"Den" blev över när förra kärringen flyttade ut, visste att jag skulle få användning av den :tungan

Nya hjullager och svinglager monters oxå, känns sniket när man gör en helrenovering och inte byta dem samt det är ju inte så kul om det skär i 200 blås... :gnissla
 

Bifogat

  • IM000006.JPG
    IM000006.JPG
    70.5 KB · Visningar: 104
  • IM000005.JPG
    IM000005.JPG
    72.5 KB · Visningar: 103
  • IM000010.JPG
    IM000010.JPG
    71.3 KB · Visningar: 94
  • IM000011.JPG
    IM000011.JPG
    60.8 KB · Visningar: 101
  • IM000007.JPG
    IM000007.JPG
    61.7 KB · Visningar: 86
  • IM000008.JPG
    IM000008.JPG
    93.9 KB · Visningar: 111
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top