SSEMSE - Sydskanes Emse

GSXR1100R skrev:
Har du kört bana förut, om inte så måste vi fixa en intro. i dagsläget körs bara gul, röd och vit grupp, men det löser sig ska du se.

Det finns gott om folk som gärna visar spårval och hjälper till, du behöver inte vara nervös, det är alltid en bra stämmning på SRW.

Jag har inte heller kört bana innan så jag hoppas också på en intro grupp tidigt på säsongen så man hinner med mycket bankörning i år.

//
Jonas

PGH skrev:
Hade varit kanon om intro-grupp hade körts då ej heller jag kört bana tidigare. Kan vara bra med lite undervisning i språval osv, men är det inte snitslad bana. Borde ju klara då i så fall :gnissla

Läste eller hörde tidigare att man måste börja med att gå / köra nån intro
innan man får köra. så det kommer nog när de ser hur många nya vi är..

såg att du anmält dig till BKK den 8/5.. i grön då eller? i så fall är vi två.. kul. :tummenupp

Robbann skrev:
Läste eller hörde tidigare att man måste börja med att gå / köra nån intro
innan man får köra. så det kommer nog när de ser hur många nya vi är..

såg att du anmält dig till BKK den 8/5.. i grön då eller? i så fall är vi två.. kul. :tummenupp

Nä, inte grön. Kör vit med rosa nallar på, speed of light-grupp :hihi Jo då, gröngöling som man är då blir det färg därefter. Anmäld o betald. Så egentligen behövs kanske inte en introgrupp på SRW... Kul att det finns ett ansikte som man känner igen :yoparty

Körde ett intro på Sturup förra året sen blev det inget mer( var ej medlem ).
I år är man medlem och skulle villja börja om från början med intro eller åtminstone några gröna pass tidigt på säsongen innan man går vidare....... :tummenupp
Skall också köra på Knutstorp 8/5(grön)

Intro osv

Hej alla

Det ska bli kul att köra med er och med ålderns rätt kommer jag att köra som det anstår en dam i min ålder. :lol
Det roligaste är att även min bror står på kö för att bli medlem men där får han allt se sig slagen av syrran. hehe

Jag har kört bana en gång på Anderstorp och det var KUUUL.

Det kändes lite knepigt att bara bli utslängd på banan utan någon form av intro och köra med medelgrupp när man anmält sig till långsam. Jag hade dessutom bara haft hojen i några veckor. Men feg är jag i alla fall inte.

Alla hinder är till för att övervinnas så i år hoppas jag får en massa vana och kanske rent av knäskrapa lite.

Vi får väl dra ihop en introgrupp tillsammans om vi är några nya.

De ansvariga på Sydskånes är noga med körkunskaperna och låter nog inte er som inte kört bana tidigare börja köra förrän de visat i introgrupp.
Se det är nog lugnt!

Fluffig skrev:
...och kanske rent av knäskrapa lite...
Häng med GSXR1100R till Voxtorp i tidig, snöig April... han brukar värma upp säsongen i rondellen där :kocko :D

Det blir garanterat introgrupper, skulle gissa vid flera tillfällen.....

Robz skrev:
Häng med GSXR1100R till Voxtorp i tidig, snöig April... han brukar värma upp säsongen i rondellen där :kocko :D

Det blir garanterat introgrupper, skulle gissa vid flera tillfällen.....
Snart är det dags för dårpippirundan, årets första långrunda med obligatoriskt knäskrap i Voxtorpsrondellen, 35 mil på grusiga krokvägar är den bästa avrostningen, klarar man det så är man redo för bansmisk.

Högt tempo & kalla däck ger mycket adrenalin :banana

Robz skrev:
Det blir även intressant att vara med när din fru ringer o du inte får vara ute längre... :tungan

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026