SS600 Lausitzring

valmers skrev:
2450583 Givetvis skulle han vara skyhög favorit, men han skulle få en rejäl match av främst Micke Nilsson.
Visst skulle han få en fajt, däremot tror jag inte vi kommer få se honom köra en hel säsong i Sverige utan fotrsä'tta som teamchef i VM.

valmers skrev:
2450583Jag var där hela helgen. Att dominera friträningar och kval vinner man inga race på, även om det var imponerande att se. Vad folk glömmer är att Johan och Robbin körde 1.07-tider på SS-hojar med +140 bhp. Micke Nilsson körde, och kör, 1.07-tider med STK-hojen.
Några 140+ bakhjulshästar hade de iofs inte och Gelleråsen är ju ingen effektbana. Att många kör sjukt fort med STK-hojarna är mycket imponerande.

valmers skrev:
2448397 Ja, sist han körde mot Veidec-motstånd fick både han och Harms fetstryk av Backlund. Fast just det ja, det var ju inte på allvar, eller hur lyder den officiella bortförklaringen?

Jo, det går ju alltid mycket fortare hemma vid korvkiosken med EPA'n.
Av med truckerkepsen och inse att det går fortare i VM.
Micke Nilsson fick spö av Cralle, Jimmy och Folke när de allihopa åkte med samma reglemente.
Iofs tror jag alla förare ovan skulle kunna/kunnat slå Johan på flera tävlingar här hemma samt i VM, men absolut inte överlägset och förmodligen inte över en hel säsong. Jämför med KBA i VM nu, som spöade alla ovan här hemma..

oFFkeFF skrev:
2450610 Jo, det går ju alltid mycket fortare hemma vid korvkiosken med EPA'n.
Av med truckerkepsen och inse att det går fortare i VM.
Micke Nilsson fick spö av Cralle, Jimmy och Folke när de allihopa åkte med samma reglemente.
Iofs tror jag alla förare ovan skulle kunna/kunnat slå Johan på flera tävlingar här hemma samt i VM, men absolut inte överlägset och förmodligen inte över en hel säsong. Jämför med KBA i VM nu, som spöade alla ovan här hemma..
Visst blev Micke Nilsson frånåkt av Cralle, Jansson, Kai-börre, Landström och Folkesson så länge de körde Synsam/Veidec. Det är dock ett par år sedan, och Micke har utvecklats ordentligt sedan dess.

Det är klart att det går fortare i VM, men Micke matchade Johans och Harms kvaltider med STK-hojen. Sedan stressade Backlund alla talibaners husgud Stigefelt av banan, och körde ifrån Harms så det skvätte om det. Det kan man kanske förklara bort med "det går fortare i VM", vad vet jag?

valmers skrev:
2450628 Visst blev Micke Nilsson frånåkt av Cralle, Jansson, Kai-börre, Landström och Folkesson så länge de körde Synsam/Veidec. Det är dock ett par år sedan, och Micke har utvecklats ordentligt sedan dess.

Det är klart att det går fortare i VM, men Micke matchade Johans och Harms kvaltider med STK-hojen. Sedan stressade Backlund alla talibaners husgud Stigefelt av banan, och körde ifrån Harms så det skvätte om det. Det kan man kanske förklara bort med "det går fortare i VM", vad vet jag?

Det var väl Harms som låg bakom johan när han highsidade?
Johan hade dessutom dragit ifrån några meter när han skrotade på eget bevåg.
Micke är vass på karlskoga, nästan ingen som hotar honom där, men han har ju fått spö av papunen m.fl på andra svenska banor..
Är klart impad av mickes tider med STK-hojen, men o andra sidan så åker han inte så mycket fortare när han väl sitter på en SS-hoj på karlskoga heller, han körde inga 6-tider vad jag kan minnas?

Förutom att det sågt rätt desperat ut när Charpentier fastnade i däckstraven i går så tog nog hans chans på VM titeln slut i samma ögonblick.
Han bröt ett ben i handen när det tog stopp, så nu vill det nog till att Herr Gardin sumpar det rejält för att Charpentier ska ha en chans.

Lord Melchet skrev:
2450906 Förutom att det sågt rätt desperat ut när Charpentier fastnade i däckstraven i går så tog nog hans chans på VM titeln slut i samma ögonblick.
Han bröt ett ben i handen när det tog stopp, så nu vill det nog till att Herr Gardin sumpar det rejält för att Charpentier ska ha en chans.

haha det var ju kluddigt. :)

oFFkeFF skrev:
2450649 Det var väl Harms som låg bakom johan när han highsidade?
Johan hade dessutom dragit ifrån några meter när han skrotade på eget bevåg.
Micke är vass på karlskoga, nästan ingen som hotar honom där, men han har ju fått spö av papunen m.fl på andra svenska banor..
Är klart impad av mickes tider med STK-hojen, men o andra sidan så åker han inte så mycket fortare när han väl sitter på en SS-hoj på karlskoga heller, han körde inga 6-tider vad jag kan minnas?
Harms och Backlund låg tätt ihop, vem som var bakom precis när Stigefelt klantade sig vet jag inte.

Som sagt, Micke har utvecklats. Vad han skulle köra med SS-hoj idag kan vi bara spekulera i.

Har för mig att både Johan & Robbin körde första gången på Pirellis regndäck på racet på Kga förra året. Hade nog sett lite annorlunda ut nu när dom kört in sig på dom däcken.

Axxexs skrev:
2451284 Har för mig att både Johan & Robbin körde första gången på Pirellis regndäck på racet på Kga förra året. Hade nog sett lite annorlunda ut nu när dom kört in sig på dom däcken.
Frågan är ju om man inte borde slå en 15-åring ändå?

valmers skrev:
2451275 Harms och Backlund låg tätt ihop, vem som var bakom precis när Stigefelt klantade sig vet jag inte.

Som sagt, Micke har utvecklats. Vad han skulle köra med SS-hoj idag kan vi bara spekulera i.

Nästa fel, har man tempo i kroppen som man tror räcker till internationellt bör man försöka sig på det istället för att vara snabbast runt korvkiosken hemma.
Gillar Micke och hoppas han tar sig an lite svårare motstånd. Vill/kan han inte ta sig ut i europa/världen kan han ju tampas lite med Jimmy i superbike? Då får man ju en bra måttstock.

Nu får ni ge upp med den här meningslösa diskusionen. Det gynnar varken sporten, Micke eller Johan och framför allt inte dom världsmästare som sitter i TV soffan och kör hoj så det ryker om popkornen. Nä hylla gärna förarna ni tycker är bra som Micke, Backlund, Lundh och Stigefelt men att misskreditera någons insatser kan ni vänta med tills ni e lika snabba eller snabbare.
Tack för ordet.

jag fick äntligen se alla loppen igår kväll

kul att Stiggy körde så bra och syndes i rutan mycket,
synd med kraschen men sponsorerna blir glada

Charpentier har verkligen inte tur i år

Haga är tuffast, det såg ut som han blockade spåret för
Kagayama i slutet på race 2 gm att hänga in kroppen när han
körde lite brett i en kurva :rock

KS skrev:
2455475 Nu får ni ge upp med den här meningslösa diskusionen. Det gynnar varken sporten, Micke eller Johan och framför allt inte dom världsmästare som sitter i TV soffan och kör hoj så det ryker om popkornen. Nä hylla gärna förarna ni tycker är bra som Micke, Backlund, Lundh och Stigefelt men att misskreditera någons insatser kan ni vänta med tills ni e lika snabba eller snabbare.
Tack för ordet.
Så man får bara kommentera saker och förare om man kan köra snabbare än dem? Vips är alla sportjournalister utan jobb. Dessutom tror jag att alla förare som diskuteras i tråden skiter fullständigt i våra åsikter. :)

Vilka var de här stackarna och hur gick det med dem?
Det känns alltid lika billigt när bilproducenten väljer att ta in bilder från boxen på den nyss krashades anhöriga eller team.
Naturligtvis är de chockade och oroliga, men är det något att gotta sig i för tv-tittarna?

Lord Melchet skrev:
2457170 Vilka var de här stackarna och hur gick det med dem?
Det känns alltid lika billigt när bilproducenten väljer att ta in bilder från boxen på den nyss krashades anhöriga eller team.
Naturligtvis är de chockade och oroliga, men är det något att gotta sig i för tv-tittarna?
Enligt den info jag har läst har ingen av dem fått allvarliga skador, vilket känns makalöst när man ser bilderna. Oerhört osmakligt med bilder på anhöriga och teampersonal.

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025