SS Brno

tobbe skrev:
Fan, Eurosport visar Tour de France istället för SS600 :(. Finns det nån annan kanal som visar racet?
Jag har sökt, men ej funnit. Kort sammandrag kommer i Motorsport Weekend på Eurosport 20.45.

Harms 4:a, Stigefelt 11:a. Lite pinsamt för läraren att bli ifrånåkt av eleven gång på gång. Harms bästa varvtid var 1,4 sekunder snabbare än Stigefelts.

Häftigt race, synd att man inte kunde se det bara. Robin bytte plats ett antal gånger, var som bäst 4a men slutade även som 4a (2.5 sek upp till 3e platsen, 8 sek till 1a), strålande gjort!!! Måste dock tillägga att 3 gubbar som var snabbare än Harms avbröt racet...

Stiggy vart 11a, 25 sek efter täten.

Ruskigt imponerande av Robbin! Vilken säsong han har haft på 600:an! Först lite trevande i bakre delen av fältet och lite krascher och nu i toppskiktet.....

Stigefelt gör ju egentligen helt ok ifrån sig i skuggan av harms 4:e plats men jag tror inte han är nöjd....

Chris Ash skrev:
Stigefelt gör ju egentligen helt ok ifrån sig i skuggan av harms 4:e plats men jag tror inte han är nöjd....

Känns som att Johan tappade sugen litegrann när hans teampolare (vars namn undflyr mig för tillfället) bröt benet på Philips Island.

Johan är teamägaren, läraren vet jag inte om han ska kallas direkt.
Bägge två är gröna i 600-världen, men Robbin verkar verkligen hittat hem :tummenupp
Johan hade ju en bra start, och även om det inte går dåligt nu, hoppas jag han hittar tillbaka till formen han hade i början av säsongen :)
Ruggigt kul med ett nordiskt team där bägge förarna hör till absoluta toppen :)

Hur fungerar det med hjälp från Honda i SS-vm? Har Stiggy och Harms någon hjälp därifrån alls? Är det något som kan komma att ändras till nästa år om de fortsätter att prestera bra?

DreeTman skrev:
Hur fungerar det med hjälp från Honda i SS-vm? Har Stiggy och Harms någon hjälp därifrån alls? Är det något som kan komma att ändras till nästa år om de fortsätter att prestera bra?

Vad jag förstått har Honda väldigt lite support till Supersport, det är Ten Kate som är det bästa teamet och det är inget fabriksteam.

Winstonhondorna är bäst, sen är nog de andra på ungefär samma nivå.

DreeTman skrev:

Claessons i Bromölla och Honda Sverige som hjälper till.
MJP som trimmar (Jansberg från Danmark)

Walmers kör själv och sluta gnäll på de som är i VM :yoparty

Michelle No2 skrev:
Claessons i Bromölla och Honda Sverige som hjälper till.
MJP som trimmar (Jansberg från Danmark)

Walmers kör själv och sluta gnäll på de som är i VM :yoparty
Ska genast be alla sportjournalister säga upp sig och börja idrotta istället.

valmers skrev:
Ska genast be alla sportjournalister säga upp sig och börja idrotta istället.

Den dagen du blir sportjournalist frå väl hela världen sluta idrotta, eftersom bara vinnarna får tävla enligt dig tydligen .. :rolleyes:

*/ ?>
Nyheter
Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Back