SRW crasch - Tack alla som hjälpte till!

-Z-

Veteran Racing
Gick med
2 Nov 2003
Hoj
ZXR 750
Ett stort tack till alla som hjälpte till med att plocka upp mig och bitarna från min båge vid crachen på SRW i söndags. :)

Inte för att jag kommer ihåg något själv, men vad jag förstått och hört så sköttes allt (som vanligt) perfekt! :tummenupp

Resultatet av vurpan blev (i prio-ordning):
1 MC skrotad
1 brutet nyckelben
hjärnskakning
lite sprickor i revbenen.

Det känns redan ganska bra. Bara lite öm och mörbultad.
Jag har bara sporadiska minnen från körningen innan olyckan. Kommer inte ihåg något av olyckan, ambulanstransport, akutsjukvård mm. Men nu funkar nog minnet som det ska.

/Z

Ja det va verkligen skönt att höra att du mår bättre, såg ut som bakhjulet släppte över krönet och ritade lakrids ett par meter innan du gick omkull.

Mycket power i gamla bettan :tummenupp

reklam nisse skrev:
skönt o höra att du nästan okej..
hoppas du snart e på banan igen.
krya på dig

Tack!

Jag är redan sugen på att köra igen. Fast jag tror inte att min fru delar den åsikten. Det blir nog lite förhanlingar där.

Går man ut i garaget och tittar på resterna kan man iaf bara kontstatera att denna säsongen är över. :fyllisar

/Z

Skönt o höra att du är på benen!! :tummenupp Såg riktigt illa ut... Fortsätt krya på!!

Krya på dig!

Jag med flera andra vet precis hur det är att inte minnas ett skit av vad som egentligen hände. :3freak

Hade dock sån tur när jag vurpade på knutstorp den 31/7 att både jag o hoj klarade mig nästan till 100%, men minnesbiten känner jag igen - det är fortfarande blankt.

Kry på sig! :tummenupp
Krönet är hårigt när det börjar gå fort... Anol kan oxå intyga.

100 hkr räcker tydligen långt när man lättar marktrycket över krönet. :näsblod

Olycksföropp: (själv kom jag inte ens ihåg var det hände)
Vad jag fått berättat för mig om hur det gick till av Kurvmakaren som låg strax bakom, så tog jag ett lite vidare spår över krönet på baksidan i den svaga svaga vänstern, för att göra en omkörning.
För att komma förbi gick jag väl lite hårdare på gasen än vanligt, så uppe på krönet när trycket på bakhjulet minskade, släppte fästet och det sladdade ut åt höger = platt fall och kasning av banan.

Sedan gick MCn in i gocart skydden och kastades 3-4 m upp i luften och tumlade runt. :död
Jag kasade väl också in i grejerna som var där om jag försått det hela rätt.
Rätta mig om jag har fel, för jag har ingen aning.

Själv förstod jag inte hur man kunde lyckas köra omkull där, när jag fick höra var jag kraschat. Men efter pratat med kurvmakaren, så verkar det mer rimligt.

Tack alla för omtanken!

Skönt att höra att du mår så pass bra. Såg otäckt ut när du låg så länge utan att röra dig.
Krya på dig! :tummenupp

-Z- skrev:
Tack!

Jag är redan sugen på att köra igen. Fast jag tror inte att min fru delar den åsikten. Det blir nog lite förhanlingar där.

Går man ut i garaget och tittar på resterna kan man iaf bara kontstatera att denna säsongen är över. :fyllisar

/Z
Du verkar positiv :tummenupp , fortsätt med det och krya på dig :nurse

såg otäckt ut.....skönt att du e på G igen.....vet hur det känns!!!
Det som inte dödar ---härdar sägs det iaf...
så vi ses väl på slangen till våren igen!! :tummenupp

Hägg skrev:
Du verkar positiv :tummenupp , fortsätt med det och krya på dig :nurse

Tack!

Jo, jag känner mig faktiskt rätt positiv, men jag ska nog vänta några dagar med att skratta åt det, för det känns så illa i revbenen då. :D

Det är som VV säger. Fast jag känner mig inte riktigt härdad än. Får nog vänta några dagar till där med. :hihi

/Z

Jag tänkte lägga ut lite bilder på resultatet av krashen, men först en liten fundering:

Orsaken till avåkningen var helt klart klantighet från min sida. Jag hade faktiskt inte innan identifierat krönet som en risk på det sättet. :tomten Det var väl det som fick mig att forsätta gasa på för att komma om på ytterspåret.

Sensmoralen blir väl ungefär:
Ni andra som ska köra resten av säsongen och inte redan tänkt till: Tänk på att inte hålla stumt över krönet även om ni hemskt gärna vill om. :rolleyes:
Det blir lätt halt...

Och så lite bilder:
Först ut 2 Canoly bilder från lååångt håll.

Bifogat

• IMG_3685.jpg
    IMG_3685.jpg
    107 KB · Visningar: 103
  • IMG_3686.jpg
    IMG_3686.jpg
    114.8 KB · Visningar: 105
Sedan lite på liket i garaget

Är det någon som har mer bilder så får ni gärna lägga ut dem med. Det är ju intressant att se hur det såg ut. Jag har ju ingen aning...

Bifogat

• P8160005.JPG
    P8160005.JPG
    114.1 KB · Visningar: 65
  • P8160004.JPG
    P8160004.JPG
    127.5 KB · Visningar: 76
  • P8160003.jpg
    P8160003.jpg
    128.6 KB · Visningar: 78
  • P8160007.JPG
    P8160007.JPG
    132.3 KB · Visningar: 63
  • P8160008.jpg
    P8160008.jpg
    140.3 KB · Visningar: 70
  • P8160009.jpg
    P8160009.jpg
    129.6 KB · Visningar: 74
Last edited:
Jätteskönt att du klara dig bättre än hojen... den ser riktigt mosad ut!!!

Den var ju så fin bara några minuter innan när vi stog o jämförde lill kawa o stor kawa... hoppas du hittar en ny lika fin!!!! :tummenupp

vad hemska saker kan hända snabbt :(

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...