Srw 21/5 - Eftersnack

• Thread starter Thread starter Robz
  • Start date Start date
El Garto:

det skall du inte vara ledsen för du kan få köra om mig när som helst :banana

Hade sätt fram emot körningen i igår men tyvärr så var nån rolig jävel framme och pillade på hojen. För att vara extra rolig så tog det tändningslåset med sig. :mad:
Nu sitter man på jobbet å läser hur roligt ni andra verkar ha haft så blir man bara ännu mer förbannad att folk inte kan hålla fingrarna i styr.

DanneP skrev:
2180614 Håller med om att det blev blandad info för en 2-3 st förare, det berodde på en liten kommunikationsmiss... inte helt lätt när frågan kom under tiden man skall ha full koll på banan, det heter kanske dålig simultanförmåga :) med det löste ni ju snabbt, ingen blev iaf svartflaggad på grund av det...

Så om det var mig du pratade med så är din hörsel ok...

MVH

Danne Depåchef
Du gjorde ett strålande jobb som depåchef. Premiär och allt! :tummenupp

Gällande regler i grupperna så har jag försökt få fram denna via Sydskånes Emse:s hemsida men inte hittat något om detta. Men är det inte såhär:

Introgrupp - Instruktörerna bestämmer inför varje körpass
Grön grupp - Omkörning på insidan i kurvor förbjuden. Tidtagning förbjuden.
Gul grupp - Omkörning på insidan i kurvor förbjuden. Tidtagning förbjuden.
Röd grupp - Inga restriktioner gällande omkörningar. Tidtagning förbjuden.
Vit grupp - Inga restriktioner. Tidtagning tillåten. Alla hojar oförsäkrade.

Rätt eller fel?

Kan bara hålla med Robz! Funkade finfint igår. Grön grupp hade bra tempo men med hänsyn, jag förvåndes över frånvaron av den stress och tävlingsinställning som på de tidigare körningarna i år har präglat gul grupp! Väldigt positivt :tummenupp

CorbenDallas skrev:
Stort tack till alla som gör det här möjligt. Depåchef, flaggisar, sjukvårdare och alla ni andra!
Yepp, tusen tack till alla er! Körningarna på Sturup är nog på det stora hela de bäst organiserade av alla jag varit på.

blueblade skrev:
2181175 Vilken tid nästa söndag? sugen att komma dit o kolla... :)

17-20, om inte några bilar ställer till det. Är det ngn som plåtade oss rejsnissar igår, upp med bilderna i så fall :)

PGH skrev:
2181196 17-20, om inte några bilar ställer till det. Är det ngn som plåtade oss rejsnissar igår, upp med bilderna i så fall :)

skulle precis säga det själv..BILDER var där några fotografer där igår alltid roligt att se hur man kör jämnfört med andra.

Robz skrev:
Slutligen - bryt aldrig reglerna i SSEMSE...
Precis, det får ni göra när någon annan arrangerar körningen, era jefla svullon :mad: :lol

Maverick_ou812 skrev:
2181101 Du gjorde ett strålande jobb som depåchef. Premiär och allt! :tummenupp

Gällande regler i grupperna så har jag försökt få fram denna via Sydskånes Emse:s hemsida men inte hittat något om detta. Men är det inte såhär:

Introgrupp - Instruktörerna bestämmer inför varje körpass
Grön grupp - Omkörning på insidan i kurvor förbjuden. Tidtagning förbjuden.
Gul grupp - Omkörning på insidan i kurvor förbjuden. Tidtagning förbjuden.
Röd grupp - Inga restriktioner gällande omkörningar. Tidtagning förbjuden.
Vit grupp - Inga restriktioner. Tidtagning tillåten. Alla hojar oförsäkrade.

Rätt eller fel?

Tack!

Jag kollade också på hemsidan men hittade ingenting heller...

Jag tyckte det såg rätt ut... men någon som är säker kan väl skrika till!

MVH

DanneP skrev:
2181411 Tack!

Jag kollade också på hemsidan men hittade ingenting heller...

Jag tyckte det såg rätt ut... men någon som är säker kan väl skrika till!

MVH
saxar från hemsidan...

GRUPPINDELNINGAR

När du kör med Sydskanes Emse så erbjuder vi dig framför allt SÄKER KÖRNING. Detta gör vi i form av bankörning, främst på Sturup Raceway belägen vid Sturups flygplats men i viss mån även på andra banor i Sverige. Vid dessa tillfälle finns olika nivåer:

· INTRO - d.v.s de som aldrig kört på bana
· GRÖN och GUL - för de som hanterar bankörning
· RÖD - för de som har kört mycket på bana
· VIT - för de som kör ex. oreggade hojar eller med tidtagning
· SVART - för dig som har giltig licens för roadracing.

För varje grupp finns olika regler som måste följas och oavsett om man kör i introduktionsgruppen eller road racing gruppen finns alltid handledare (dessa bär alltid gula västar) som är där för att hjälpa till och som du kan rådfråga om spårval, omkörningar och dylikt.

jtds skrev:
2181418 saxar från hemsidan...

GRUPPINDELNINGAR

När du kör med Sydskanes Emse så erbjuder vi dig framför allt SÄKER KÖRNING. Detta gör vi i form av bankörning, främst på Sturup Raceway belägen vid Sturups flygplats men i viss mån även på andra banor i Sverige. Vid dessa tillfälle finns olika nivåer:

· INTRO - d.v.s de som aldrig kört på bana
· GRÖN och GUL - för de som hanterar bankörning
· RÖD - för de som har kört mycket på bana
· VIT - för de som kör ex. oreggade hojar eller med tidtagning
· SVART - för dig som har giltig licens för roadracing.

För varje grupp finns olika regler som måste följas och oavsett om man kör i introduktionsgruppen eller road racing gruppen finns alltid handledare (dessa bär alltid gula västar) som är där för att hjälpa till och som du kan rådfråga om spårval, omkörningar och dylikt.

Det hjälper ju lite men det som jag var ute efter vara lite mer klara/entydiga regler i dom olika grupperna, blev ju lite olika bud igår. Men det är ju redan avhandlat :) En tanke är ju att lägga ut regler också på hemsidan för de olika grupperna. Iaf för dem grupper som har fasta regler(intro exkl)

Superkul

Som vanligt var det superkul att få köra MC. Jag tyckte det fungerade bra i grön grupp och det var inga problem för mig att agera både bromskloss och rundningsmärke.

Sorry grabbar ni slipper mig inte i fortsättningen heller, men det bjuder jag på.

Lite bilder finns att beskåda på
http://www.fluffig.se/srw/
men tyvärr bara från Introgruppen

Tack alla som hjälper till så att vi kan ha dessa dagar.

Fluffig skrev:
2181857 Som vanligt var det superkul att få köra MC. Jag tyckte det fungerade bra i grön grupp och det var inga problem för mig att agera både bromskloss och rundningsmärke.

Sorry grabbar ni slipper mig inte i fortsättningen heller, men det bjuder jag på.

trevliga bilder men de råkar inte vara nån som tog på grön grupp? :)

Fluffig skrev:
2181857 Som vanligt var det superkul att få köra MC. Jag tyckte det fungerade bra i grön grupp och det var inga problem för mig att agera både bromskloss och rundningsmärke.

Härliga bilder
:tummenupp

Maverick_ou812 skrev:
2180803 Ser ut som om både du och PGH får chansen att upprepa bedriften redan nästa söndag i grön grupp! :tummenupp

Ja jag hängde på låset i morse kl 0600, eller platserna kanske släpptes tidigare än så?

Jaja hoppas det blir bra väder på söndag så man kan skrapa mer :yoparty :yoparty

bjorasen skrev:
2182277 Ja det var verkligen fina bilder! :tummenupp Till och med jag fastnade :hihi

Du har dom möjligtvis inte i större format??

Jäpp de finns i större format. Stod dock en bit ifrån och hade bara ett kort objektiv så det är mycket extra som kom med på bilderna.

En del bilder är i raw format och en del är i jpg format.
3000x2000 i 72 dpi

Maila mig vilken bild du vill ha på anita@fluffig.se
Så ska vi nog fixa till det.

Duktigt avis kan jag erkänna
Lite trist att du inte ska vara med på torsdag
vi hade ju ett grymt team sist ;)[

QUOTE=Deagol]2180909 El Garto:

det skall du inte vara ledsen för du kan få köra om mig när som helst :banana[/QUOTE]

Så var det premiäråkt på SRW oxå :tummenupp . Kul bana som värmde trots det kylslagna vädret. Jag körde i grön grupp och förundrades över de stora skillnader som förelåg mellan deltagarna avseende fart i denna grupp. Brukar det vara så ojämt eller var det speciellt igår? Hur som helst visade alla stor hänsyn så allt funkade klanderfritt. Får hålla tummarna för att vi vanliga dödliga kan komma över fler biljetter till kommande körningar :banana

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!