Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Du gjorde ett strålande jobb som depåchef. Premiär och allt!DanneP skrev:2180614Håller med om att det blev blandad info för en 2-3 st förare, det berodde på en liten kommunikationsmiss... inte helt lätt när frågan kom under tiden man skall ha full koll på banan, det heter kanske dålig simultanförmågamed det löste ni ju snabbt, ingen blev iaf svartflaggad på grund av det...
Så om det var mig du pratade med så är din hörsel ok...
MVH
Danne Depåchef
Yepp, tusen tack till alla er! Körningarna på Sturup är nog på det stora hela de bäst organiserade av alla jag varit på.CorbenDallas skrev:Stort tack till alla som gör det här möjligt. Depåchef, flaggisar, sjukvårdare och alla ni andra!
Vilken tid nästa söndag? sugen att komma dit o kolla...Maverick_ou812 skrev:2180803Ser ut som om både du och PGH får chansen att upprepa bedriften redan nästa söndag i grön grupp!![]()
blueblade skrev:2181175Vilken tid nästa söndag? sugen att komma dit o kolla...![]()
PGH skrev:218119617-20, om inte några bilar ställer till det. Är det ngn som plåtade oss rejsnissar igår, upp med bilderna i så fall![]()
Precis, det får ni göra när någon annan arrangerar körningen, era jefla svullonRobz skrev:Slutligen - bryt aldrig reglerna i SSEMSE...
Maverick_ou812 skrev:2181101Du gjorde ett strålande jobb som depåchef. Premiär och allt!![]()
Gällande regler i grupperna så har jag försökt få fram denna via Sydskånes Emse:s hemsida men inte hittat något om detta. Men är det inte såhär:
Introgrupp - Instruktörerna bestämmer inför varje körpass
Grön grupp - Omkörning på insidan i kurvor förbjuden. Tidtagning förbjuden.
Gul grupp - Omkörning på insidan i kurvor förbjuden. Tidtagning förbjuden.
Röd grupp - Inga restriktioner gällande omkörningar. Tidtagning förbjuden.
Vit grupp - Inga restriktioner. Tidtagning tillåten. Alla hojar oförsäkrade.
Rätt eller fel?
saxar från hemsidan...DanneP skrev:2181411Tack!
Jag kollade också på hemsidan men hittade ingenting heller...
Jag tyckte det såg rätt ut... men någon som är säker kan väl skrika till!
MVH
jtds skrev:2181418saxar från hemsidan...
GRUPPINDELNINGAR
När du kör med Sydskanes Emse så erbjuder vi dig framför allt SÄKER KÖRNING. Detta gör vi i form av bankörning, främst på Sturup Raceway belägen vid Sturups flygplats men i viss mån även på andra banor i Sverige. Vid dessa tillfälle finns olika nivåer:
· INTRO - d.v.s de som aldrig kört på bana
· GRÖN och GUL - för de som hanterar bankörning
· RÖD - för de som har kört mycket på bana
· VIT - för de som kör ex. oreggade hojar eller med tidtagning
· SVART - för dig som har giltig licens för roadracing.
För varje grupp finns olika regler som måste följas och oavsett om man kör i introduktionsgruppen eller road racing gruppen finns alltid handledare (dessa bär alltid gula västar) som är där för att hjälpa till och som du kan rådfråga om spårval, omkörningar och dylikt.
Fluffig skrev:2181857Som vanligt var det superkul att få köra MC. Jag tyckte det fungerade bra i grön grupp och det var inga problem för mig att agera både bromskloss och rundningsmärke.
Sorry grabbar ni slipper mig inte i fortsättningen heller, men det bjuder jag på.
Lite bilder finns att beskåda på
http://www.fluffig.se/srw/
men tyvärr bara från Introgruppen
Tack alla som hjälper till så att vi kan ha dessa dagar.
Härliga bilderFluffig skrev:2181857Som vanligt var det superkul att få köra MC. Jag tyckte det fungerade bra i grön grupp och det var inga problem för mig att agera både bromskloss och rundningsmärke.
Sorry grabbar ni slipper mig inte i fortsättningen heller, men det bjuder jag på.
Lite bilder finns att beskåda på
http://www.fluffig.se/srw/
men tyvärr bara från Introgruppen
Tack alla som hjälper till så att vi kan ha dessa dagar.
Maverick_ou812 skrev:2180803Ser ut som om både du och PGH får chansen att upprepa bedriften redan nästa söndag i grön grupp!![]()
bjorasen skrev:2182277Ja det var verkligen fina bilder!Till och med jag fastnade
![]()
Du har dom möjligtvis inte i större format??
![]() |
Höstrusch för våra fotografer
Inte bara sommarmånaderna, ... |
![]() |
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär
Efter nästan två decennier ... |
![]() |
Yamaha debuterar med V4 i MotoGP
Yamaha har meddelat att för... |
![]() |
Hojmys i Ugglans Park
Ända sedan början av 90-tal... |