Sr 500 Tracker

Hon för skumma saker japp å det blir ganska skumt på hojen med:) kicken är bara omböjd lite fel vinkel på pedalen men det borde funka:)

Såg denna på nätet av en slump och kom av någon anledning att tänkte på ditt bygge... :tungan

Btw. Ditt avgasbandage, är det Biltemas beigea?
dsc0038w.jpg

Hehe såg ut att kunna vara frän. Skum vinkel dock, nää jag köpte nåt billigt ebay bandage :)

Tips från chefen ang. lindning av avgasbandage:
Blöt det först.

När det sedan torkar krymper det och drar åt riktigt bra. Använd najtråd emellanåt så att du kan ta korta uppehåll om det är långa grenrör :brynad

Det var smart med tråd. Blött den hade jag lyckats med, har inte äns kollat hur den blev när den torka. Har stått gräs å firat 5 års kallas:)

Ditt avgasbandage ser mycket tunnare och "finare" ut än mitt. Mitt är helt yvigt och dant. :3freak
Tips från fisken, Biltema har rostfria buntband om du vill slippa slangklämmor.

Vart köper man snygga avgasklämmor då??? Det måste jag ju köpa...

Det är inget slipon på denna så jag måste ha en grövre klämma att dra ihop avgasrören med.

Det är precis en sån vart köper man såna i stan??? De på Biltema är för stora ska ha ca 45 tror jag. Hade en 50 den var för stor.. Men ska mäta dia metern sen.

Kör på avgasfjädrar annars? Det är ju fränt!

Tackar då vet man vad de heter å var man köper dem:) panzza slip on är klart snyggast men det var redan slitsat å inget snyggt gjort så det blir bättre med klämma i detta fall.

IMG_20130424_211158.jpgDå har jag äntligen lödit mig en gasvajer å fått på handtagen :) På fredag är det fortsättning av öl & tankmålning :)

Då har jag äntligen lödit mig en gasvajer å fått på handtagen :) På fredag är det fortsättning av öl & tankmålning :)

Trevligt satan, känns som om du skulle hinna bygga ett helt stall med hojar innan jag får ihop min. Men jag ska bara bli färdig med renoveringen av sovrummet så ska jag försöka göra ett ryck med min hoj också.

Angående avgasklamren så kollade jag i garaget och de jag hade över var av en enklare och mindre snygg variant. Men vill du ha dem så är det bara att säga till.

Så här hette de SUZUKI HONDA YAMAHA KAWASAKI HANDLE GRIPS CLASSIC BIKE 7/8" på ebay dock verkar han inte ha kvar dem...& japp fredags mys :)

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti