SR 250 kalladenvaduvill

Av nån outgrundlig annledning så har 250 ingen kick utan bara 400/500 :va
 
Kan inte köra i regn iiaf pga avsaknad av framskärm, ser inte ett skit I vattenstänket :D Men nja annars så får man kanske skydda batteriet lite bättre om hojen ska gå varje dag, detta är en åkaruntisolenonjutahoj
 
Kan inte köra i regn iiaf pga avsaknad av framskärm, ser inte ett skit I vattenstänket :D Men nja annars så får man kanske skydda batteriet lite bättre om hojen ska gå varje dag, detta är en åkaruntisolenonjutahoj

Jag har klarat mig utan framskärm i flera år, men nu monterat en väldigt liten en, som ändå inte lär hjälpa något:D
Jag kör nog troligen på en liknande lösning som din fast med lite plastaskit ovan så det håller tätt.

Rock on!
 
På min inspirationshoj finns inte ens nått som skyddar batteriet från stänk bakifrån, det är helt öppet mellan bakhjulet och mellanrummet där batteriet sitter. Gissar att denna inte körs så mycket i regn heller:rolleyes: Min innerskärm fick sitta kvar iaf, tyckte den var bra att fästa lite kablar o grejer i och så skyddar den ju en del som sagt.

9f5faea8c3f54ae29499382225700175.jpg

:hej
 
Hur man tar ett snyggt åkkort på sig själv... 1 åk ut på en passande väg 2 ställ mobilen på sidan av vägen och sätt på inspelning 3 åk förbi ett par ggr 4 spela upp filmen och pausa när du hittat en bra sekvens 5 ta en skärmdump 6 redigera lite...klart :tummenupp

Screenshot_2014-04-24-19-32-51.jpg
 
Dax för lite uppdatering... Hojen har rullat 90 mil i sommar mest till jobbet och lite glidarturer i stan, det som den var tänkt till alltså. Hittills har den funkat riktigt fint till detta :tummenupp Nu är det dock dags att jobba vidare och vinterns pyssel kommer bestå av:
Lacka tank, nav, ekrar och gafflar svarta
Byta mätare och stoppa undan tändningslåset.
Fixa bakblinkers och städa lite el under sadeln.
Bygga stadigare skylthållare med belysning.
Kapa till framskärmen till nått snyggt så gafflarna får lite stöd.
Serva med nya olja och filter, rengöra förgasare och byta drivpaket.

Här är lite bilder från dagens övning
DSC_2587.jpgDSC_2590.jpgDSC_2592.jpgDSC_2593.jpgDSC_2594.jpg
 
Började med det tråkigaste...nu är det slut med motstånd och bråte hängande i buntband :tummenupp

DSC_2610.jpg
DSC_2620.jpg
 
Jag och min nya bästa vän Sodablästern har fixat gafflarna. Enligt gammal traditionellt budgetbyggand så körde jag biltemas fälgfärg, blir en fin sidenmatt yta som är rimligt tålig utan klarlack :tummenupp
DSC_2775.jpg
DSC_2776.JPG
Testad även att byta handtag mot lindat ala cykel :rolleyes:

DSC_2782.jpg
 
Blev inte så dumt, damasker ser rätt ok ut på denna va :va

DSC_2784.jpg
 
Provat att köra i väta med batteriet så öppet? Funderar på liknande lösning men vill inte få strul om det regnar då jag tänkte använda hojen dagligen i sommar.

Du kan spola batteriet hela dagen med högtryckstvätten om du vill, så länge det inte är saltvatten och eventuella påfyllningskorkar är täta..
 
Jadåså, så länge vi inte kör på saltad vinterväg så ska det va safe:tummenupp Har faktiskt blivit några ofrivilliga mil i regn och jag kan intyga att det inte varit några problem :fakta
 
Jaha jag o sodabläster har varit i farten igen...Denna gång utomhus i 2 plusgrader. Lite mer omfattande denna gång och sist blev de lite mycke soda i garaget... Tydligen gör kall fuktig vinterluft att munstycket sätter igen sig lite då o då, skitstörigt. Förutom rinnsnuva o lite svordomar har det gott skapligt och nu är nav o ekrar blästrade och maskerade. Ganska pilligt upptäckte jag...hoppas resultat är värd tiden :rolleyes:

DSC_2790.JPG

DSC_2791.jpg
Bara lite sodarester...inget annat :fyllisar
DSC_2793.JPG
 
Bilder är ju alltid kul, trevlig :kär helg

DSC_2795.jpg
DSC_2798.jpg
DSC_2799.jpg
DSC_2797.JPG
 
Last edited:
Fått på nytt drivpaket och byggt in dom nya ledblinkerserna som legat och skräpat ett bra tag. Nu lyser det som fan :tummenupp

DSC_2853.jpgDSC_2851.jpgDSC_2850.JPGDSC_2848.jpgDSC_2845.jpg
 
Back
Top