Squeezebox duet

JoJoman

Hela vägen
Gick med
4 Mar 2005
Hoj
VTR Firestorm
Tjena,
Jag köpte en Squezebox duett idag från en handlare i byn. När jag gör mina inställningar så vill lilla fjärrkontrollen att jag ska skriva in en pin-kod. Detta ka tydligen inte behövas längre men jag kommer inte längre utan att få skriva in min pin kod nånstans.

Finns det nån här som känner igen problemet?

Mvh

JoJoman

Jag har 3x Duet och ahr aldrig behövt skriva in en pinkod. Är det inte WEP-koden till din router möjligtvis?

Jag har 3x Duet och ahr aldrig behövt skriva in en pinkod. Är det inte WEP-koden till din router möjligtvis?

På den lilla fjärrkontrollen står det en pinkod och så står det att jag ska gå in på hemsidan och skriva in den för att aktivera spelare. Den hemsidan som hänvisas på fjärrkontrollen används inte längre utan man skicka visadare till deras nya hemsida och där finns ingenstans att skriva in pinkoden.

Edit, se bild:Bild1.jpg

Last edited:
Jävlar fett. Nu funkar den som apparata jävlen ska.:tummenupp
Ta bort batteri, sätta tillbaka batteri och vips så funkade det som jag ville.

Jävlar fett. Nu funkar den som apparata jävlen ska.:tummenupp
Ta bort batteri, sätta tillbaka batteri och vips så funkade det som jag ville.

Härligt. Zappen är ok, men det smidigaste är att styra ditt system via din laptop faktiskt.
Du kan köpa fler av själva "spelaren" (den svarta lådan) för typ en tusing styck. På så sätt kan du få flera zoner som spelar olika eller samma musik samtidigt. Grymt skönt att tex kunna ha samma musik i alla rum.

Finns en officiell android-app med om du har en sån telefon, finns säkert till iPhone med.

Styr oftast spelaren från min platta, skönast när man kör spotify o vill söka låtar osv.

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back