Spyware

Majkel

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Xr600 dubbelknas, Bandit 1200
Har fått nått äckligt spyware på datorn min, verkar som det är mssearchnet.exe i system32 mappen som är boven i dramat. Men när jag försöker ta bort filen så vägrar windows för att programmet redan är igång eller används av ett annat program.
Hur ska jag få bort skiten? Funkar inte med Ad-aware.
:argpådato

provat å fimpa processen först?
men tydligen e dess enda uppgift att ladda ner andra virus till din dator.
mssearchnet.exe is registered as the Generic Downloader.aa and Trojan.Zlob.D Trojans. This process usually comes bundled with a virus and it’s main role is to do nothing other than download other viruses to your computer. It is a registered security risk and should be removed immediately.

http://www.geekstogo.com/forum/index.php?showtopic=91538

hittade denna på google med: kanske kan va nått.. läste inte men gör de du .. du kanske hittar nått :hihi http://www.free-scanner.com/

starta i felsäkert läge, uppdatera alla virus skydd och spyware program, dra ut nätverkskabeln, kör virusprogrammen och spyware programmen, deleta sen, klart

heimdal skrev:
provat å fimpa processen först?

Har gått in i task manager och försökt fimpa, men den startar upp igen direkt efter jag har startat. Ska kolla på länkarna du skickade.

Hur var det man startade i felsäkert läge nu igen? Trycker nånting under booten va? :va

AtlantiZ skrev:
Har gått in i task manager och försökt fimpa, men den startar upp igen direkt efter jag har startat. Ska kolla på länkarna du skickade.

Hur var det man startade i felsäkert läge nu igen? Trycker nånting under booten va? :va

trycker F8 när datorn bootar..

följ instruktioner här:
http://www.geekstogo.com/forum/inde...showtopic=91538

kanske funkar :D

Okej nu verkar det som jag fått stopp på processerna och fått bort massa äckliga filer, men jag har fortfarande en jobbig ruta längst ner i höger hörn som vägrar att försvinna.
Nån som vet hur jag får bort den??

Bifogat

• meddelande.JPG
    meddelande.JPG
    16.5 KB · Visningar: 68
Orkade inte med skiten så jag formaterade burken istället

Visst ska det gå att avaktivera dom där varningsbubblorna i XP, nån som vet hur ???

R1 Uffe skrev:
Visst ska det gå att avaktivera dom där varningsbubblorna i XP, nån som vet hur ???

finns inget i gpedit.msc?

eller de kanske står nått på tweakxp.com

Vad ni än gör så klicka INTE på ikonen om det skulle dyka upp igen, för då aktiveras viruset. Fick bittert erfara detta då (host) någon här hemma glömde att berätta att Spyware var själva viruset.

:argpådato
Jag upptäckte virus då jag skulle skriva i word och det vart helt plötsligt kinesiska tecken.

Har använt AVG antivirusprogram för att få bort detta men det har återigen komit upp en ikon. :mad:

Jädra virus..räcker att de bråkar i kroppen men i datorn behöver de väl inte vara :fatta!

Last edited:
Du får oxå gå in i registret
Hkey\Local machine\Software\Microsoft\WindowsCurrent app\ och sedan kolla i Run, Run once osv. Deleata den nyckel som innehåller den äckliga exe-filens namn.

Går oxå bra att göra SÖK i registret efter filens namn eller varianter därav.
Lite läbbigare om man gör fel så vet du inte vad du gör, avstå hellre.

SpyBot Search and destroy är ju annars ett bra program om man laddar ner även betaversioner av spywarefilerna samt kör i avancerat läge med tillgång till expertknapparna.

Jag själv behöver ett hack till MITT kaspersky... nyckeln gick ut i förra veckan, och nu har jag letat efter key.gen eller en färdig nyckel på säkert tio warez siter såsom astalawisa, warez.com osv...

Nån som har en nyckel?

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...