Spyware-program, vad rekommenderas?

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Spyware-program, HJÄLP! :)

Satt o letade en låt av ett band, som inte är släppt på skiva. Googlade som fasen och lyckades hitta nån slags streaming på låten. En spelare kom upp på en hemsida men jag var tvungen att ta hem ett tilläggsprogram.
Ok tänkte jag, har just haft datorkrach o det är säkert nått som behövdes.
Fuck!

Värsta spyware. 2 nya ikoner i aktivitetsfältet som säger att jag ska ta hem 7 olika sorters virusprogram o som varnar för virusprogram m.m. varningar hit o dit.
Hela min web-läsare har förvandlats till ett reklamfält!

Har NOD32 o den upptäckte det hela men kunde inte sätta stopp.
Tankar nu ett paket med olika spyware-program från Piratebay.

Vilket är det bästa?

obs denna nerladdning innehåller "freeware" enligt uppladdaren

*Bäst ändå att inte länka till Torrents*
//Gumpa

Last edited by a moderator:
Har fortfarande en Spyware ikon som inte spy-bot kan ta bort. testar ad-aware också

Jag kör med lavasoft Ad-Aware, den funkar alldeles utmärkt. Lite svårt att veta Hur pass bra den är men det hittar iaf skit varje gång jag kör den :)

Nu har jag en ikon på aktivitetsfältet som är spyware, men som jag INTE får bort!
Nån som vet någon manuell lösning? Letat på ms-config, men hittar inte vilken som kan vara denna ikon. Den blir även blå med ett frågetecken.
Kört med både Spybot o Adaware. Båda programmen har stängt av ikonens funktion, men den varnar hela tiden fortfarande

:(

Bifogat

• spyware.JPG
    spyware.JPG
    7.3 KB · Visningar: 110
Hittar noden filen men kan inte ta bort den?
Kopiera namnet på filen och googla kanske du får upp lite tips på hur du ska få bort skiten

Jag har zonealarm, nod 32 och spybot

Nu har jag en ikon på aktivitetsfältet som är spyware, men som jag INTE får bort!
Nån som vet någon manuell lösning? Letat på ms-config, men hittar inte vilken som kan vara denna ikon. Den blir även blå med ett frågetecken.
Kört med både Spybot o Adaware. Båda programmen har stängt av ikonens funktion, men den varnar hela tiden fortfarande

Det där ser ju ut som Microsofts säkerhetscenter. Den brukar vara röd om man inte har Microsofts brandvägg aktiverad, automatiska uppdateringar aktiverat eller inte har något virusskydd. Fast det ser ju inte riktigt ut som den.

:va

Det där ser ut som om du råkat ut för samma sak som jag råkade ut för för länge sedan när jag var in på en sida som tydligen var av mindre seriös natur. Datorn blev avsevärt mycket segare och det kom upp popuprutor hela tiden. Virusprogrammet hittade virus som det inte kunde ta bort. Jag sökte på virusnamnet på Symantechs hemsida och hittade ganska detaljerade instruktioner för hur man tog bort det. Det involverade en hel del radering av filer och registernycklar. Ett tips är att ladda hem unlocker. För filerna var minsta sagt svåra att radera eftersom dom var låsta av operativsystemet. Det är av den anledningen som visurprogrammen inte kan rensa bort viruset.

Hemsidan som datorn vill skicka dig till om jag trycker på ikonen är: www.virprotect.com
Men detta är nu skyddat av ad-aware, så jag får inte upp någon sida eller popups som tur är.
Hela min webbläsare har återstälts till standard-skick.

Det där ser ju ut som Microsofts säkerhetscenter. Den brukar vara röd om man inte har Microsofts brandvägg aktiverad, automatiska uppdateringar aktiverat eller inte har något virusskydd. Fast det ser ju inte riktigt ut som den.

:va
De är inte dumma, därför försöker de efterlikna Microsofts brandväggs-ikon som kommer upp om man inte har nått virusprogram.
Men som sagt det är inte den. Trycker man på den så tar den dej till en hemsida med fake-popups som säger att din dator är kritiskt utsatt.

Ska gå igenom med Nod32 igen

Ska klura lite på era ideer, säg till ifall ni kommer på nått mer!

Last edited:
Hur har du lyckats försätta dig i sitsen från första början?
Jag har inte ens haft ett virusprogram på 6 månader och körde ad-aware sist för 3 månader sen. Och jag klarar mig precis lika fint som med virusskydd och spyscans. Trots sporadisk porrsurfing.

ladda hem SmitfraudFix.exe http://siri.geekstogo.com/SmitfraudFix.exe
och följ anvisningarna på denna sida
http://www.techiecorner.com/136/how-to-remove-http-www-virprotect-com-aff-1012-malware/

Hemsidan som datorn vill skicka dig till om jag trycker på ikonen är: www.virprotect.com
Men detta är nu skyddat av ad-aware, så jag får inte upp någon sida eller popups som tur är.
Hela min webbläsare har återstälts till standard-skick.

De är inte dumma, därför försöker de efterlikna Microsofts brandväggs-ikon som kommer upp om man inte har nått virusprogram.
Men som sagt det är inte den. Trycker man på den så tar den dej till en hemsida med fake-popups som säger att din dator är kritiskt utsatt.

Ska gå igenom med Nod32 igen

Ska klura lite på era ideer, säg till ifall ni kommer på nått mer!

Spywareprogram finns det massa bra av, men vill du verkligen ha fler? Är det inte antispyware du är ute efter :va

Hur har du lyckats försätta dig i sitsen från första början?
Jag har inte ens haft ett virusprogram på 6 månader och körde ad-aware sist för 3 månader sen. Och jag klarar mig precis lika fint som med virusskydd och spyscans. Trots sporadisk porrsurfing.

Hehe nä denna gången var det inte porrsurfning ;)
Skämtåsido, skulle streama en låt som var svårhittad, men när jag trodde jag hittade den, krävde spelaren att aktive-x skulle installeras. Detta var förståss fake-aktive-x...

Tjena, detta program letade jag efter i flera timmar. Allt jag kom till var att jag kunde installera programmet, köra en scan, men INTE få bort spyware:t. För då var jag tvungen att betala 29 pund...

Men nu har jag gjort en ominstallering av datorn, gjorde det ganska nyligen så all information jag behövde fanns på skiva....

Nu ska jag fan ENDAST surfa sporthoj...

Last edited:
Nyheter
Seriösa mc-kläder till bra pris

Raven Moravia TX Air+: Seri...

Márquez obeveklig i Misano

Misano gav Márquez hans fem...

Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen