Spyr ut kylarvatten vid 103 grader!

• Thread starter Thread starter Bjösken
  • Start date Start date
Det är otroligt svårt att säga vad problemet är utan att vara på plats, men börja med det enklaste - nivån, luftat, lock. Är allt det ok kan du fortsätta med toppackning osv.

Om du inte hade problemet innan du bytte kylarvätska är det osannolikt att packningen helt plötsligt skulle givit upp i samband med bytet.

Gled iväg till återförsäljaren i stan idag och hämtade upp min nya tempgivare för 1060kr :3freak vi kikade då även lite på kylaren/kylarlocket och upptäckte att på insidan nere i själva kylaröppningen där gummit längst ut på lockets fjäder ska ligga emot såg ut som en puckelpist vilket resulterat i att bara ca 75% av gummipackningen på locket fått kontakt. Så ska nu leta på en gummipackning som jag tänker lägga inne i kylaröppningen så den formar sig över dessa pucklar när jag sätter på locket och på så vis får det tätt och blir av med problemet, om det nu beror på detta.

Last edited:
Gled iväg till återförsäljaren i stan idag och hämtade upp min nya tempgivare för 1060kr :3freak vi kikade då även lite på kylaren/kylarlocket och upptäckte att på insidan på själva kylaröppningen där gummit längst ut på lockets fjäder ska ligga emot såg ut som en puckelpist vilket resulterat i att bara ca 75% av gummipackningen på locket fått kontakt. Så ska nu leta på en gummipackning som jag tänker lägga inne i kylaröppningen så den formar sig över dessa pucklar när jag sätter på locket och på så vis får det tätt och blir av med problemet, om det nu beror på detta.

Hmmm, du provade aldrig med en trasa eller? Ibland kan det vara bra att prova dom tipsen man får, framför allt dom som är gratis.

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show