Spyke ställ

OJAK

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2005
Hoj
Mille
Hej!
Såg att de rear ut Spyke-ställ, rubicon tror jag de hette, i sumpan. Läder, raceställ. Gör spyke bra ställ?

OJAK skrev:
2638136 Hej!
Såg att de rear ut Spyke-ställ, rubicon tror jag de hette, i sumpan. Läder, raceställ. Gör spyke bra ställ?

Fick nyligen veta att Dainese, Clover, Spyke och Spidi tillverkas i samma fabrik i italien...
Har dock ingen aning om detta är sant :va

Spyke ställen är dock väldigt små i storlekarna har jag märkt...

Har inte testat mitt Spyke på riktigt, än. Vad jag har märkt så är det är lite mer slimmat än Dainese i samma storlek. Det är dessutom tillverkat i Rumänien. Minsann.

Paser skrev:
2638166 Fick nyligen veta att Dainese, Clover, Spyke och Spidi tillverkas i samma fabrik i italien...
Har dock ingen aning om detta är sant :va

Spyke ställen är dock väldigt små i storlekarna har jag märkt...

Det stämmer inte spyke är ett företag med sin egen tillverkning i italien.

Kan inte svara för dom andra märkena.

kosz skrev:
2638173 Det stämmer inte spyke är ett företag med sin egen tillverkning i italien.

Men det var som sagt ett tag sedan, enligt uppgift, som Spyke slutade tillverka själva i Italien och numera gör sina ställ i Rumänien. Spelar säkerligen noll roll, men ändå.

har ett spyke helställ, som sagt små i storlekarna.
Annars bra, tycker jag. Sitter som slimmat när man sitter i körställning men när man går upprätt så åker det upp i grenen.

Edit: I min står det " made in romania"

Last edited:
kosz skrev:
2638173

Clover tillverkas iaf i Italien. Det är jag ganska säker på.

Borde inte denna tråden flyttas till "Utrustnings"-delen av forumet?

Daineses billigare ställ tillverkas i Rumänien, men deras top of the line-ställ tillverkas i Italien. Kanske är samma för Spyke?

Har ett Spyke 4 Race (helställ). Jämfört med några olika tvådelade Alpine stars ställ vi har hemma så är Spyke stället mer välgjort. Sitter bra och är förtroendeingivande på alla sätt! Har inte vurpat med det så jag har inte någon erfarenhet av hur det fungerar säkerhetsmässigt. Det enda ställ jag har vurpat med är ett Alpine Stars. http://sporthoj.com/forum/showthread.php?t=136524
Är det någon som har liknande erfarenheter med andra ställ? Visserligen är det väldigt ovetenskapligt att jämföra hållbarheten på olika skinnställ på det här viset, beroende på att förhållanden är olika vid olika vurpor(Fart, förares vikt, struktur på asfalten, mm.mm.). Men lite intressant är det ju.

Enligt superbike i gbg så var Spyke 4-race den sista modellen att tillverkas i italien, därefter är det rumänien som gäller.

Testade många ställ innan jag chansade på att beställa ett Spyke Cyberrace. Alla andra ställ var mer eller mindre pösiga i benen och r*va. Spyke satt bäst av alla ! Crashtestade mitt också och det höll för vurpa i ca 80. :tungan

watson skrev:
2642632 Jag skulle gissa på Mcpoolen...

/Carin

Jäpp, det var mc-poolen!
Tack för all bra feedback. Verkar ju vara ungefär samma skrot och korn som de andra märkena. Jag ska kolla tillverkningsland nästa gång jag lunchar i krokarna Hmm, kanske vore nåt, priset var bra och det fanns kvar i större storlekar i vart fall.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back