Spybot worm

Firefly

Sporthojsnörd
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
Tokgul Fireblade 954 *SÅLD*
Hej. Mitt virus program poppar upp en ruta (som jag bifogat på bild) hela tiden. och försöker man stänga den rutan så poppar den upp igen. Virusprogrammet kan inte sätta den i karantän eller ta bort den. Det går inte att göra något alls med den eftersom det är "winini.exe" och används av windows.

Hur ska jag lösa detta problem?

Bifogat

• spybot_screendump.jpg
    spybot_screendump.jpg
    88.6 KB · Visningar: 61
skriv det i en sök motor så får du säkert upp vad du ska göra

Firefly skrev:
Hej. Mitt virus program poppar upp en ruta (som jag bifogat på bild) hela tiden. och försöker man stänga den rutan så poppar den upp igen. Virusprogrammet kan inte sätta den i karantän eller ta bort den. Det går inte att göra något alls med den eftersom det är "winini.exe" och används av windows.

Lite tips från Symantecs sida: Länk

Last edited:
Jag skulle tro att du kan bli av med det om du startar i felsäkert läge (utan nätverk eller med vet ej om det spelar roll). Tryck F8 vid uppstart - har iofs bara Win2000 på min men kolla om det är samma på XP. Då ska nog ditt antivirusprog kunna plocka den. Så fick jag göra med nåt tjafs jag hade för ett tag sen. Körde Norton 2004.

Firefly skrev:

Nyheter
Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Back