Spyball problem

Shidoshi

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 848
Har nyligen låtit installera ett Spyball larm på min Mille. Fungerar klockrent förutom en liten mycket irriterande detalj; kör jag inte med hojen på en dag så drar det ur batteriet totalt. Går inte att starta, alla klockor och mätare nollställs.

Jag pratade med dem som installerat larmet och de visste inte, men det kan vara att batteriet är dåligt. Batteriet är inte gammalt så det känns som det inte är det.

Är det någon annan som råkat ut för det här eller liknande problem?

Bytlåna batteri med en polare så märker du om det är ditt batteri det är fel på eller om det är larmet.

Jag har en exakt likadan hoj som du och samma larm. Om den drar ur batteriet på en dag verkar ditt batteri vara dåligt! Tror att du måste ladda upp batteriet.
Mitt larm laddade ur batteriet under vintern.
Tänk på att den digitala instrumentpanelen drar lite ström också... så kanske ditt batteri är lite svagt om den stått hela vintern.

Låter som taskigt batteri. Testa med annat och har du en multimeter kan du ta och mäta hur mycket ström som hojen drar i "viloläge" för att utesluta andra problem. Fungerade allting som det skulle innan larmet monterades?

Ska mäta imorgon där jag monterade larmet för att se.

Innan jag monterade larmet fungerade allt klockrent. Batteriet har underhålls-laddats hela vintern och när problemet uppstod första gången så laddade jag batteriet fullt. Körde ett par dagar, lät hojen stå ett dygn och sedan när jag skulle starta var det helt dött igen ...

Hoppas att vi kan hitta felet imorgon. Tack för tippsen!

För övrigt så var jag in på ducceverkstaden igår och där bytte mekanikern hela kabelstammen på en 750ssie efter att ägaren hade laddat batteriet om och om igen efter att den drog ur sig. Men felet var regulatorn eller nåt tror jag. Bara en tanke så du inte gör likadant med tanke på att din också är italiensk. kan ju vara samma leveratör av elgrejjer. Långsökt men bara så du vet.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph