Spy i hjälmen?

xt_660

pendlar mest
Gick med
20 Mar 2006
Hoj
*hojlös*
Nån har som varit lite krasslig i magen och ändå satt sig på hojen, dragit på integralhjälmen och sedan därefter, vid tillfälle, spytt "inne" i hjälmen så att säga? Måste vara en ganska panikartad upplevelse kan jag tänka mig!? :tummenupp

Jag var 17 år och körde 125:a. Var hemma hos en kompis då jag kände att ett migränanfall var på väg. Slänger mig på hojen för att köra hem. Kommer nästan hela vägen men får sen panikattack och behöver spy. Hinner stanna vid vägkanten, dock ej få av mig hjälmen. Upp med visiret och vinklade ner hjälmen så gott det gick :näsblod. Skulle tippa på att 80% kom utanför, 15% inuti samt 5% på insidan av visiret.

Det var ingen kul km hem sen :(. Kom hem och spydde konstant i 4 timmar med bultande huvudvärk.
Tack och lov så har migränen försvunnit med åren och jag måste säga att jag trivs rätt bra med det :).

Finns värre!

Hade en dykplare som spydde i en helmask på 30+ meters djup! Han var rätt blek när vi till slut kom upp!! :-D

Hade en dykplare som spydde i en helmask på 30+ meters djup! Han var rätt blek när vi till slut kom upp!! :-D

Gjorde jag också när jag tog mitt dykcert. i Göteborg för 2-3 år sen... Får ju skylla sig själv om man är ute och super till kl 6 på morgonen och sedan ska dyka i inomhuspoolen dan efter.
Gick dock rätt bra, blåste ut allting genom masken, rakt ut i bassängen :tungan

Spydde en gång i hjälmen. Fast det var nån annan som fick gräva mina spyor ur munnen. Minns inget dock. Fast det luktade nog illa.

Skönaste tråden på SH?:D

tjock i halsen *förskyld massa gegga* som gjorde att jag var tvungen i panik ta av mig hjälmen imorse å harkla ur mig div gegga från halsen i rabbatten hemma i morse.

aldrig spytt nej men nyst har man väl gjort ett par tre gånger...:D ganska kul hur fort sikten kan försämras:D

Rejält bakis och delade ut reklamtidningar med flakmoppen spydde jag i farten rakt ner i armen på regnkappan.:fyllisar

det finns en som kallas spyan här på forumet för att han spydde i hjälmen tror det var under race ett par ggr och svalde ner det igen bara.....

Hahaha, smidigt :hihi.

Inga tjejer som gör äckliga grejer?

haha, om jag mår illa funderar jag inte ens på att dra på mej en hjälm..! Får panik när det är spytime.. :tungan Skakar som fan och börjar nästan gråta..! :rolleyes: :gnissla

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka