spy ball alarm

andreas2 skrev:
är det svårt att installera spy ball alarm själv, och är de värda priset?

Jag kan inte svara på hur svårt det är att installera själv men däremot vet jag att försäkringsbolagen brukar kräva att någon behörig utfört arbetet.
Surt är oxå att få bolag ens bryr sig om det sitter larm å imobilisator på..

Funderar iofs själv på att skaffa larm, typ Spyball för min egen skull..
 
andreas2 skrev:
är det svårt att installera spy ball alarm själv, och är de värda priset?

Det är riktigt enkelt att installera
jag hjälpte en polare att installera det på en blade -96 och det var grislugnt.

Han kontaktade även föräkringsbolaget och det var inga problem om man gjorde det själv
 
runt 4000 kr

själv har jag triumphförsäkring och de bryr sig inte om man har larm eller inte, det är samma pris. Spy ballen kostar runt 4000kr med installation, finns på nätet.
 
Kör med en "kopia" av spyball. Funkar säkert precis likabra. Inte godkänt dock. Priset, 1200 spänn va jag asanöjd med. Lätt att installera blev bra som fan. Funkar asagrymt, piper å låter så fort man ens tänker tanken att kladda på min hoj. Jag löste det rätt schysst med larmdioden oxå. Se bifogade bilder...

/HD
 
Last edited:
hållundan skrev:
Kör med en "kopia" av spyball. Funkar säkert precis likabra. Inte godkänt dock. Priset, 1200 spänn va jag asanöjd med. Lätt att installera blev bra som fan. Funkar asagrymt, piper å låter så fort man ens tänker tanken att kladda på min hoj. Jag löste det rätt schysst med larmdioden oxå. Se bifogade bilder...

/HD
det ska förhoppningsvis låta som bara fan om nån bajskorv ger sig på hojen, ska kolla upp kopian och jämnföra den med spyballen
 
hållundan skrev:
Kör med en "kopia" av spyball. Funkar säkert precis likabra. Inte godkänt dock. Priset, 1200 spänn va jag asanöjd med. Lätt att installera blev bra som fan. Funkar asagrymt, piper å låter så fort man ens tänker tanken att kladda på min hoj. Jag löste det rätt schysst med larmdioden oxå. Se bifogade bilder...

/HD

Vad e det för larm du har då? Och vartifrån har du fått det?
 
Jag vet inte riktigt vad det heter. Köpte det via Mavve här på forumet. 1200 spänn, ett helt okej pris. Ska kolla sedan vad det heter osv. Funkar som sagt minst lika bra.

:hej

Edit: Det var helt nytt oxå. För den som undrar.
 
Spyball är att rekommendera :tummenupp Låter som f-n när man ens tänker på att pilla på tolvan min. :fatta!
 
En av det viktigare sakerna med ett MC-larm är att rörslesensorn är av extremt hög kvalitet och det är väl just på den punkten Spyball ligger bra till.
(Nu vet jag ju inte vad de andra har för typ av sensor men det kan vara värt att kolla upp.)
Ett larm som börjar falsklarma lite titt som tätt kan man ju gott vara utan.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top