Sprutförbud

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
Slut sprutat

Stekarna har fått problem:hihi

Nyligen nåddes jetsetarna som besöker Båstad varje månad av chockbeskedet att det är slut på champagnesprutandet. Nu rasar Stureplansstekarna och krogägarna i Båstad och varnar för att den nya tolkningen kan få motsatt effekt.
"Stureplansprofilen" Peder Fogstrand är en av dem som är kritisk mot det kommande förbudet mot att spruta champagne på krogarna i Båstad och befarar att det ska leda till fler förbud.

"Det är helt åt pipan fel. De här gubbarna förstår inte vilket drag det är under tennisveckan i Båstad", säger "Stureplansprofilen" Peder Fogstrand till Aftonbladet.

Han varnar också för att det nya förbudet kan leda till ett champagneuppror.

"Det kan bli en dubbeleffekt av de nya reglerna. Att man sprutar ännu mer för att man inte får", säger Fogstrand till Aftonbladet.

http://www.dagensps.se/article.aspx?articleID=23304&categID=132

Last edited:
Det enda som är löjligare än folket som sprutar fin champange är folket som klagar och försöker förbjuda denna verksamhet......

Vill folk köpa en flaska champagne för 10kkr för att därefter stå och hälla ut den så är det väl deras problem, möjligen krögarens för han måste städa.
Alkoholagen är till för att undvika överservering och då är det betydligt värre med helrör vodka än en flaska champagne. Alla ni som supit er redlösa på champagne vänligen räck upp handen.....

Sen är hela sprutverksamheten ett hån mot allt det hantverk som ligger bakom en fin flaska champagne.....

Boris JR skrev:
2657735 Det enda som är löjligare än folket som sprutar fin champange är folket som klagar och försöker förbjuda denna verksamhet......

Sen är hela sprutverksamheten ett hån mot allt det hantverk som ligger bakom en fin flaska champagne.....

Jag vill förbjuda företeelsen helt och hållet.
Inte för att bratsen tycker att det är kul att visa så mycket pengar dom/deras föräldrar har, utan helt enkelt för att går jag ut vill jag inte att någon fjortistjej ska kräkas på mig, någon raggare ska spilla öl på mig, eller någon bratte ska spruta champagne på mig....

Dom kan väl göra konfetti av aktiebrev eller något istället, det kan man ju IAF borsta bort från kläderna, champagne är ju kladdigt...

Jaha, här håller man på att jobba övertid, sälja hoj m.m. för att kunna glänsa i Båstad nästa år och så kommer dom förbjuda skiten :huvet
Vafan ska man göra nu då? Köra RR eller?

Johan skrev:
2658155 Jaha, här håller man på att jobba övertid, sälja hoj m.m. för att kunna glänsa i Båstad nästa år och så kommer dom förbjuda skiten :huvet
Vafan ska man göra nu då? Köra RR eller?

Ja glamourfaktorn en kall höstdag på Knudan skall inte underskattas...

Fan skulle kanske sluta med motorcyklar och börja spela golf, handla 1200kr T-shirts och spruta champagne istället, lugnt mycket billigare.....

Nyheter
Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT