Sniglom
Gudomlig sporthojare
I dag började jag köra med autotune och samtidigt hålla ett öga på AFR vid körning. Försökte att hålla stadigt gaspådrag eller släppa av helt, för att inte få underliga mätvärden.
Jag körde sedan många rundor där jag lät autotunern ändra max 5% åt gången, för att inte få för mycket svajande med siffrorna.
Mappen som byggdes fram såg minst sagt fet ut, men vid körning såg AFR riktig ut, dvs runt 12.8 som jag siktat efter.

I garaget är det även en del "spottmärken" på väggarna, innan har jag inte tänkt något särskilt runt dem, men nu i kombination med den feta mappen är jag fundersam på om det ska vara så här.
På hojen sitter det ett slipon, så troligtvis går kondens och dylikt rätt ut. Följande märke kom på väggen nu när jag varmstartade (~55c på mätaren) och varvade lite.

Så min fråga till er som har bättre koll, är detta något jag borde bry mig om? Skulle det kunna vara tecken på en läckande spridare eller är allt fullt normalt och okej?
Jag körde sedan många rundor där jag lät autotunern ändra max 5% åt gången, för att inte få för mycket svajande med siffrorna.
Mappen som byggdes fram såg minst sagt fet ut, men vid körning såg AFR riktig ut, dvs runt 12.8 som jag siktat efter.

I garaget är det även en del "spottmärken" på väggarna, innan har jag inte tänkt något särskilt runt dem, men nu i kombination med den feta mappen är jag fundersam på om det ska vara så här.
På hojen sitter det ett slipon, så troligtvis går kondens och dylikt rätt ut. Följande märke kom på väggen nu när jag varmstartade (~55c på mätaren) och varvade lite.

Så min fråga till er som har bättre koll, är detta något jag borde bry mig om? Skulle det kunna vara tecken på en läckande spridare eller är allt fullt normalt och okej?
Last edited: