Sprucket Kyl

Hiilio

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2009
Hoj
Letar
Var ute nu på förmiddagen och tog en tur med hojen och när jag kom hem såg jag att det droppade kylarvatten från kylaren... och började genast skruva av delar där jag tyckte att det läckte (bakom tutan) skruven som håller tutan har gått in i kylet...

Tänkte kolla behöver man köpa nytt kyl (pris 5300kr) eller funkar det med kylarcement? (se bild)

Hoj = Husaberg 650 fs

/Mvh Marcus

Bifogat

• IMAG0303.jpg
    IMAG0303.jpg
    257.9 KB · Visningar: 108
Det där borde man väl kunna fixa med en svetsloppa? :) Hårdlöda kanske?

Jag skulle testa med kylarcement från ex ok/q8 först. Har haft det i en bil engång och det höll emot bra. Då började det ju läcka på andra ställen istället men det var ju pga att hela kylaren var slut. Men då var det bara putta i en flaska till så var det bananas:) :yoparty

Kylarcement är nödens otyg, låt en kylarfirma fixa det så blir det riktigt från början och du kan lita på den, är inte speciellt dyrt att fixa heller. Häller du i cement och det sen inte håller blir inte reparatören det minsta imponerad.:tummenupp

Jag fixade lillebrorsans kyl på hans BMW 325 med hjelp av epoxilim som tåler värme.
Skulle vara nödlösning för stunden men han körde med det i 2 år.
Kapa där det är trasigt gör rent tryck inn epoxi och vik plåten.
Som sagt nödlösning om du inte har pengarna till att laga den på firma eller att köpa ny.
Använd inte kylarpasta som du köper på macken!!!!
Ta hellre Bar leaks som du köper på mekonmen typ , har provat det på en gammal 740 som jag hadde och där funkade det bara fint.
Alla andra sorter kladdar bara igjen allt annat med tilslut

hehe okok :P får nog bli att hitta någon kylar firma då... kan ju inte kosta allt för mkt... :) tackar för snabba svar

Edit:

Har nu snackat med en kylar firma mellan 5-800 kr (va ju inte jätte farligt) skall dem ha för det... blir nog inget hoj åka denna helgen då.... :(

Last edited:
Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard