Sprucken kolv. Hur länge håller den?

Utbytesmotor alla dagar i veckan (om de är förhållandevis vanliga vill säga, här i Swe är inte CB350 den vanligaste hojen direkt).

I bästa fall kanske du kan få någon svensk tusing som plåster på såren om du lämnar in hojen i inbyte, och en beggad motor kan du kanske få för 2000-4000 tusen. Vad är hojen värd (dvs vad skulle du få för att sälja den inom en hyfsat snar framtid)?

Edti: http://shop.ebay.co.uk/i.html?_nkw=...e+cb350&_osacat=0&_trksid=p3286.c0.m270.l1313
Snudd på gratis. Lätt operation att byta motor (om man kan lyfta in/ur utan att ta isär helt).

Var det den specifika Banditen han rekommendera? Den hade gått 8800 mil, då är du snart där igen. Finns nog en anledning att han "erbjuder" den till dig, ingen lättsåld hoj med de milen.

Sant. Banditen har stått i snudd 1½ år, om jag inte missminner mig. Men så är den grundligt genomgången. Och 3 månaders garanti är inte fy skam.

Som min är just nu så skulle jag väl knappt få 100-150 euro för den. Han erbjuder 700. Skulle jag fixa upp den, så skulle jag max få 5-600.

Personligen så hade jag valt Suzukin. Det är ju en maskin man kan ha lite roligt med till skillnad från en 350 från -88.
Men jag vet ju inte vad du ska ha hojen till förstås.

Ragga brudar såklart. :tuttar :P
Och transportmedel. Samt åkaforthoj.. ehm. :rolleyes:

Sant. Banditen har stått i snudd 1½ år, om jag inte missminner mig. Men så är den grundligt genomgången. Och 3 månaders garanti är inte fy skam.

Som min är just nu så skulle jag väl knappt få 100-150 euro för den. Han erbjuder 700. Skulle jag fixa upp den, så skulle jag max få 5-600.

Ragga brudar såklart. :tuttar :P
Och transportmedel. Samt åkaforthoj.. ehm. :rolleyes:

Jo, men kolla annonssidor för vad en annan bandit med liknande mil kostar. Han prutar nog mer på sin, än betalar för din. Och grundligt genomgången innebär nog inte mer än helservice är jag rädd. Har svårt att tänka mig att han bytt annat än rena service delar.

Hmm. CB350.. Hade varit en ball hoj att slänga i en NX650 motor i... Gaffel och hjul från nån 250 sporthoj.

Hur mycket kan du meka? Har du någon polare/bekant som kan? Tror fortfarande på att slänga i en utbytesmotor. Säg att du hittar en för 150 euro. Och 50 euro till för servicegrejer och 100 till för att betala polarn med. 300 euro, och du kan sälja den för 600. Men sen beror det ju lite på hur snabbt du kan fixa allt och hur mycket pengar du har. 300 euro som du "tjänar" kan du kanske få igen om du prutar på ny hoj och säljer gamla i delar eller som rullande chassi.

Kruxet med den här hojen är att det är en UK-import så det är svårt att hitta delar som passar. Har kollat på eBay efter utbytes-motor. Men vet inte om det är för min modell, eller den tidigare versionen av cb350.

Jag kan inte mecka för fem öre, men jag lär mig mer och mer om den här hojen för var dag som går. :)

Har evt. folk som är villiga att hjälpa, men för att göra saken än mer bökig så flyttar jag ut på landet om 2 veckor och är i desperat behov av transportmedel.

Kruxet med den här hojen är att det är en UK-import så det är svårt att hitta delar som passar. Har kollat på eBay efter utbytes-motor. Men vet inte om det är för min modell, eller den tidigare versionen av cb350.

Jag kan inte mecka för fem öre, men jag lär mig mer och mer om den här hojen för var dag som går. :)

Har evt. folk som är villiga att hjälpa, men för att göra saken än mer bökig så flyttar jag ut på landet om 2 veckor och är i desperat behov av transportmedel.

Hur mycket skulle du behöva lägga emellan för Banditen? Jämför det med vad det skulle kunna kosta att byta motor och om skillnaden inte är mer än några tusen hade jag valt Banditen, alla gånger.

Hur mycket skulle du behöva lägga emellan för Banditen? Jämför det med vad det skulle kunna kosta att byta motor och om skillnaden inte är mer än några tusen hade jag valt Banditen, alla gånger.

Jag hatar att vara resonlig, så det tar emot att säga detta:
Import av motor (utan registrerat miltal och om den passar dvs.) + montering. ~450Euro.
Byta in mot bandit ~1800Euro.

Iiinte så stor skillnad egentligen. :näsblod

*/ ?>
Nyheter
Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger