Sprint till bromsok gsxr1000 bråttom

janos

There can only be three
Gick med
22 Aug 2003
Hoj
> Honda crf250rx 2011 > Honda crf450r 2012 supermoto > Honda crf250rx enduro
Någon i sthlm som har en sprint till fram bromsok för gsxr k5/k6 liggandes ?
Jag behöver en omgående och beställer en ny eller betalar för din.

Jag har dragit runt insex på min men fått loss den. Vågar inte skruva dit den igen för risken att inte få loss den sen.
På Ava brukar dom inte svara i telefon
eller ha sådant här på lager och jag måste få iordning hojen innan gotland ring och sticker torsdag

Bor varken i sthlm eller kör gixxer, men borde inte biltemas sprint (55mm eller 72mm) funka?

Jo det ser ut som det. Va kul, då får jag anledning att åka dit :tungan

Gick inte m dom. Diametern för bred så dom gick inte igenom hålen i oket

Går det inte med vilken skruv som helst i rätt dimensioner? Isf borde ju Sifverts Skruv, eller för all del både Biltema, Jula och Clas O ha något som passar. Eller Fredells i Sickla om man vill köpa på lösvikt. Det är ju inga påfrestningar på den, den håller ju bara i beläggen, sen är det ju oken som bromsar deras rörelse i rotationsriktningen.

Den är ca 1cm i diameter och 1 cm lång m gängor först. Sedan smalnar den av till en "pin" som är ca 4-5 mm i diameter och ca 5cm lång. Kan kolla
Siverts men är tveksam. Glidbult kallas det
tydligen

Beskrivningen stämmer bra med "glidbultarna" på min Triumph Sprint RS, japanska bromsok på trajan?
Förslag ta med glidbulten till nån lokal mc-skrot. Då är det störst chans att dom hittar en som passar.
För den du behöver mäste ju inte komma från gixxer K5/K6. Det viktiga är ju dimensionerna.

Alternativt sågar du upp ett 3mm djupt spår med en bågfil så kanske du kan dra i den med en vanlig skruvmejsel. Beror ju på hur mycket gods det är innanför gängorna. Och dra inte i den så in i h-e. Ska inte dras med mer än 20Nm.

Last edited:
Gjorde samma sak för någon vecka sen, jag skruvade in den rundade men inte alls hårt den trillar inte ut! tills jag fick mina nya..

*/ ?>
Nyheter
Harley-Davidson lanserar RIDE

Pressrelease från Harley-Da...

KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

Back