Springa igång min gixxer 750 -00 :(

Ni får gärna rätta mig om jag har fel, men att springa igång en hoj med insprutning är väl stört omöjligt om batteriet är slut? Insprutningen kräver väll att det är en del kräm kvar i batteriet?

Stensäkra expertklubben har informerat mig (ivrigt) om att man kan koppla vilket kärnkraftverk som helst till batteriet, om det inte ger mer än 14,7 volt.

Då tycker jag att du ska ta ditt dyraste o finaste hojbatteri på typ 10Ah så sätter du på en laddare som ger 20Ah o ställer detta att gå en vecka eller två så får vi se vad som händer.:rolleyes:

Ni får gärna rätta mig om jag har fel, men att springa igång en hoj med insprutning är väl stört omöjligt om batteriet är slut? Insprutningen kräver väll att det är en del kräm kvar i batteriet?

Beror på hur pass urladdat batteriet är. Oftast finns tillräckligt hög spänning för att försörja tändning och bränsleinsprutning med ström och då kan det vara möjligt att springa igång hojen. Startmotorn belastar batteriet mycket hårt (under kort tid) och har man dålig kapacitet på batteriet så faller spänningen så pass lågt att den inte räcker till vare sig elektronisk tändning eller bränslepump. Vid "igångspringning" har man inte samma problem som vid "startmotorstartning" då man inte har något som lastar ner batteriet, därför fungerar den förstnämnda metoden bättre vid start med dåligt/urladdat batteri.

Nyheter
Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar