Sprillans 1000-kubikare 63000kr!???!!!?

Yamgzxr Dayt SS

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2006
Hoj
929
Hej allihopa!

Jag läste nyligen i en tråd här på sidan att en snubbe köpt en sprillans Cagiva Raptor 1000 för 63000, vilket låter SKADAT billigt! Jag funderar på att handla just en sådan. Är det möjligt med 63000, jag fattar inte riktigt för beggade ligger ju därikring, eller har vi en mytoman omkring oss här?
Sista och mest akuta frågan hur fan ska jag kunna bedömma vad en 3-4 år gammal Raptor är värd finns ju inte många ute till försäljning, så att jämföra som vanligt går ju bort.

Så vad är ett ok pris?????????

MVH / blivande raptorägare

Kan det inte vara så att den hojen han köpte var importerad eller nåt liknande? Köpt från någon som ångrat sig kanske, saknar kanske intyg, köpekontrakt, garantier?

Panajo skrev:
2616398 Kan det inte vara så att den hojen han köpte var importerad eller nåt liknande? Köpt från någon som ångrat sig kanske, saknar kanske intyg, köpekontrakt, garantier?
Den är paralellimporterad som alla cagivas i sverige är iom vi inte ha ngn generalagent.r

Yamgzxr Dayt SS skrev:
2616346 Hej allihopa!

Jag läste nyligen i en tråd här på sidan att en snubbe köpt en sprillans Cagiva Raptor 1000 för 63000, vilket låter SKADAT billigt! Jag funderar på att handla just en sådan. Är det möjligt med 63000, jag fattar inte riktigt för beggade ligger ju därikring, eller har vi en mytoman omkring oss här?
Sista och mest akuta frågan hur fan ska jag kunna bedömma vad en 3-4 år gammal Raptor är värd finns ju inte många ute till försäljning, så att jämföra som vanligt går ju bort.

Så vad är ett ok pris?????????

MVH / blivande raptorägare

Va själv inne på en sån för ett tag sen. Såg då en ny på firma i Helsingborg för 63 lök. Så det stämmer! helt grymt billigt.
Svårt att bedömma vad en 3-4 år gammal hoj är värd, men jag skulle nog inte gett mer än runt 40 000:-.

Att parallellimporten skulle göra den så mycket billigare har jag svårt att förstå. Jag har försökt hitta priser utan större framgång, men en siffra som nämnts är ca 160000 i Norge, men där är ju iofs alla oljetrilljonärer och ciggen kostar typ 100 spänn paketet...

Ok, om någon hittar en sprillans för 63 lappar hojta till så köper jag den och bjuder tippsaren på tårta!

Last edited:
det var jag som köpte den ny för 63 papp , ett tag tidigare missade jag en ny sv1000 för 59 så det går att handla billigt mvh Peter / ingen mytoman

Nej handlaren som sålde hade tagit in tre st cyklar ( navigator,xtraraptor och min ) ingen aning varför han sålde så billigt ( frågade inte ) tror han fick 500 samtal direkt då jag bor nära kunde jag vara där med kulor direkt ångrar att jag inte köpte navigatorn också mvh peter

Last edited:
hbgpeter skrev:
2616495 Nej handlaren som sålde hade tagit in tre st cyklar ( navigator,xtraraptor och min ) ingen aning varför han sålde så billigt ( frågade inte ) tror han fick 500 samtal direkt då jag bor nära kunde jag vara där med kulor direkt ångrar att jag inte köpte navigatorn också mvh peter

Vad är det för en handlare? Om han tar in så billigt borde väl rimligtvis fler kunna göra det?

Btw, snygg avatar

Peter vad heter handlaren som du köpte av, kunde ju vara kul att snacka med någon där och se om det går fler tåg, eller om man kan ta in en själv på någe vänster?

Handlarn var nordbecks i Ödåkra ( känd motocross profil för oss som körde mx och enduro på 80-talet ) har för mig att han ville bli generalagent för Cagiva och det var därför han tog in dessa cyklar tror att han ställde ut dom på mc-mässan förra året .
Men nu säljer han moppar från Kina istället , Kanske han tröttnade på Italienarna ..

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back