Spricker min dröm nu...? :(

Nash

KUNG Fotpinne! ;)
Gick med
19 Jan 2008
Hoj
Vilken av alla 10 hojar? =)
Om en månad så tar jag ut min FABRIKSNYA Triumph Daytona 675 från Triumph Center och det jag VERKLIGEN sätt fram emot är när jag för FÖRSTA gången vrider om nyckeln och mättarna dansar lite fint och tripmättarn visar

000000!

Nu är frågan, kommer det vara så eller kommer den visa 000001? :(

PANIK al a I-land!!! :P

Den kommer att stå kvar på 0. Hur mycket du än kör så kommer du aldrig att ta dig någonstans.

:rolleyes:

Ah nu kopplade det, du vill att den ska visa noll. Kommer faktiskt inte ihåg vad min visade men jag tror inte det var 0.

Last edited:
Den kommer att ha rullat. Inte mycket alls, men en eller ett par kilometer.

1km eller 2 brukar det alltid stå när man hämtar ut en ny hoj. Dom åker alltid och varvstoppar dom lite innan kund kommer för att testa så den håller ihop.. såklart:arsele

Skulle du hellre vilja ha en som inte testats på något sätt innan den lämnat fabriken?

1km eller 2 brukar det alltid stå när man hämtar ut en ny hoj. Dom åker alltid och varvstoppar dom lite innan kund kommer för att testa så den håller ihop.. såklart:arsele

Hahahahahaaa... Varvstoppar den är du tokig, hojen har aldrig haft olja i sig hur fan ska dom köra den då... mycket till inkörning liksom :P

Skulle du hellre vilja ha en som inte testats på något sätt innan den lämnat fabriken?

Vad kan gå fel... hört talas som Garanti?

Last edited:
jag jobbat på Mazda, och då har alla bilar gått ca 3km (de går på en testbana innan bilen levereras).
jag vet inte hur det är med motorcyklar p.g.a. att de skickas i paket. byggs hojjen ihop på fabrik, testas och sen monteras isär för att skickas? nej, skulle inte tro det. du får säkert en hoj med 0 på mätaren. :)

Garanti är ju skitbra att ha när du precis innan en kurva får reda på att bromsoket sitter löst.

Jag har arbetat hos en viss lastbilstillverkare, och de kör en liten runda på en-två kilometer där de provbromsar lite och kollar så att allt sitter ihop. Jag skulle INTE vilja köpa ett fordon där detta inte var gjort.

Det är inte fråga om att köra till varvstopp eller sådant, kontrollen går ut på att säkerställa att fordonet är trafiksäkert.

Skillnad på hoj och lastbil, men jag är övertygad om att syftet är detsamma.

På Volvo PV så är det en helsikes massa bilar som inte startar när dom rullar av banan för att något är felbyggt... skulle du vilja hämta ut din hoj och så startar den inte?:näsblod

Nä men ni förstår väl vad man menar... Dom kan väl få testa den hur jävla mycket dom vill, men återställa dom efter testet... eller?

Är ju lite skumt då hojen ALDRIG haft olja i sig, hur fan ska dom då ha testat den?

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT