spricka i motorblocket. paniik!!

gros coeurs

Medlem
Gick med
1 May 2003
Hoj
Ducati 996 2001, 110cc fiddy
jag skulle byta loja i bågen. när jag drog åt pluggen så sa det klick i motorn och gick en 2cm lång spricka i undre kåpan på motorblocket. jävligt skummt med tanke på att jag inte drog för kung och fosterland. faktiskt lösare än vanligt. jag vette fan vad ja ska göra. det lär antagligen bli att svetsa. har kollat upp vad kåpan kostar.......17.000:- inte gratis precis...nu står hojen i garaget och är okörbar=( helvetsjävlafan.

17000:-?! Är ditt tråg gjort i guld? Är det en Hornet du pratar om nu? Måste forska i detta...

Näää, om du dragit oljepluggen för hårt så måste du ha spräckt tråget. Tråget kostar snarare 1700:-, om du nu inte har sån tur att du hittar ett på skroten för ännu mindre pengar. Såvitt jag vet så har Hornet samma oljetråg som CBR600F mellan årsmodellerna 91 och 98.

jag trodde också det va fel. ringde till lelles.
han sa: den kostar 15lök.
jag: oohhfyfan.
han: nej vänta nu sa jag fel
jag: uhh vilken tur det lät lite konstigt.
han: 17lök ska det vara
jag: ramlade ur stolen

jag hoppas att ni har rätt om det inte går att svetsa men det ska det nog gå att göra.. har snackat med lite dragracing killar. de sa att det va lugna pungen.

Svetsa aluminium kan väldigt många verkstäder. Du kan även löda själv med TechnoWeld. Borra upp och HeliCoil'a för oljepluggen kan din handlare garanterat fixa åt dig. Några 17 papp lär det inte kosta. Möjligen 170 spänn år svetsaren och 170 spänn åt HeliCoil'aren.

gros coeurs skrev:
jag skulle byta loja i bågen. när jag drog åt pluggen så sa det klick i motorn och gick en 2cm lång spricka i undre kåpan på motorblocket. jävligt skummt med tanke på att jag inte drog för kung och fosterland. faktiskt lösare än vanligt. jag vette fan vad ja ska göra. det lär antagligen bli att svetsa. har kollat upp vad kåpan kostar.......17.000:- inte gratis precis...nu står hojen i garaget och är okörbar=( helvetsjävlafan.

jag har svetsat BMV toppar weber gasare div snöskoter tillbehör ja,, massor, det går fint att tigga skiten! så åk till en verkstad och hör, svetsa igen och gänga om hålet, ev slipa och sedan blästra svetsen om du vill att det ska vara osynligt!! lycka till!

tack för svaren gossar!
jag ska svetsa skiten imorron. sen blire till att sätta ihop fort som fan...tur att det är kasst väder

det kommer före och efter bilder om nån är intresserad..

gros coeurs skrev:
tack för svaren gossar!
jag ska svetsa skiten imorron. sen blire till att sätta ihop fort som fan...tur att det är kasst väder

det kommer före och efter bilder om nån är intresserad..

skulle vara kul att se resultatet!

Nyheter
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

Back