Spricka i kröken - cross

nill0w

p3n15 xt3nd3r
Gick med
26 Jan 2006
Hoj
HRC RC213V
HEJ!
Nu är det så att jag har en spricka i kröken på crossen, en rm från 91. Sprickan går väl lite som ett spindelnät typ. Är det värt att svetsa ihop det? Eller ska man köra avgastejp å köra så länge det är möjligt? Eller vad gör man? Ni som kan.. ;>
Ha det så bra!

nill0w skrev:
2158165 HEJ!
Nu är det så att jag har en spricka i kröken på crossen, en rm från 91. Sprickan går väl lite som ett spindelnät typ. Är det värt att svetsa ihop det? Eller ska man köra avgastejp å köra så länge det är möjligt? Eller vad gör man? Ni som kan.. ;>
Ha det så bra!

Lämna in den till en plåt/svets verkstad så löder dom ihop den! Gjorde så på min gammla cross och det höll. Kostar ju en förmögenhet och köpa nytt..

nill0w skrev:
2158165 HEJ!
Ha det så bra!

Kom och kolla ifall min krök från en yamma -91:a passar och köp den! 200 spänn!

070-7162598

Kawwa skrev:
2159292 Kom och kolla ifall min krök från en yamma -91:a passar och köp den! 200 spänn!

070-7162598

Vågar sätta 1 Liter jordgubbar på att det passar inte! Och även dom det så skulle passa så kommer troligen RM-crossen gå som ett lass skit sen, expansionskammaren är noggrant uträknad med orginalröret. Ett annat rör/krök kommer ge mkt mindre effekt.

Föl första rådet och låt någon löda igenom sprickorna, har själv låtit göra det på en crosskrök och det funkade skitbra.
Hitta en vettig plåtverkstad, dom brukar göra såna där småjobb för kaffepengar.

Lycka till.

/Nitrous

Ta kröken och åk till vilken smed/verkstad som helst. För en hundring eller något i den stilen svetsar dom ihop det med gassvetsen utan problem. Men pröjsa med pengar! Gillar inte folk som ska komma dragandes med bullpåsar, tårtor och sånt skit.... :tummenupp

Du får bäst resultat av att Tig:a ihop den. Gas går det också.

Nå avgastejp ska du inte använda dig av. Mig:a ihop röret går i nödfall.

Dock är plåten otroligt tunn. Folk som är vana att svetsa "riktigt" material kommer bränna hål i röret.

Då får jag försöka svetsa ihop den då! den är lite bucklig där runt sprickorna också, men det går väl att svetsa ändå.
Tack för alla tips! =>

Om de inte kan svetsa/löda ihop sprickorna så skär ut plåten runt sprickorna och sätt dit ny plåt. Alt. bara sätt på ny plåt utanpå sprickorna.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg