Spricka i bakfälg på Blade

myztify

Honda hela dagen, Hynda hela natten.....
Gick med
21 Jan 2004
Hoj
Gul
Honda CBR 929

Någon som vet om Honda haft problem med att fälgen bak har tendenser att få sprickor i infästningen vid själva fälgen alltså inte vid navet?

Nu till själva frågan om vad jag skall hitta på.... Hojen är från -00 så någon garanti lär jag ju inte få det på, eller??

Var lämnar man in fälgen så de kan tiga ihop den och få den balancerad.

Hojen finns i Jönköping och jag har ingen större lust att skicka den över hela landet.

Det är ju sååååå surt att se detta nu när det är lite väder att åka i.

5 års motor och elektronik garanti..

Men har du fått sprickor så bprde de ju ha lite goodwill.. Så ring och stå på dig!

myztify skrev:
Honda CBR 929

Någon som vet om Honda haft problem med att fälgen bak har tendenser att få sprickor i infästningen vid själva fälgen alltså inte vid navet?

Nu till själva frågan om vad jag skall hitta på.... Hojen är från -00 så någon garanti lär jag ju inte få det på, eller??

Hojen finns i Jönköping och jag har ingen större lust att skicka den över hela landet.

Fälgrikt i mörarp utanför helsingborg lagar och riktar fälgar.

En standardfälg ska inte spricka så som du beskriver det.
Du har inte kört ner i dom av vägverket sponsrade hålen
som finns på våra vägar?
Inget grottmeck vid däckbyte?

Får jag skriva det själv så är jag den som kör mesigast med en sporthoj i hela landet.

Det värsta jag kört i är de brunnslock som finns, samt kört över de vita linjerna i gatan, och jag har inte haft hojen inlämnad på något däckbyt, ej heller någonsin lånat ut hojen, så min åsikt är att det är materialfel på fälgen, men hur f*n bevisar jag de då?? :Bugar

myztify skrev:
men hur f*n bevisar jag de då?? :Bugar

Visar upp fälgen och säger samma sak till de som du skriver här? Bara att ligga på.. Hota med att gå till "Plus" till slut, det brukar funka ;) (fast det kanske inte finns längre?)

Hondafälg

Jag vill bestämt minnas att jag läste i en tråd här på Sporthoj om just det här problemet, och jag är nästan säker på att det en Honda av din modell. Där berättades att felet var känt och att alla hojar var återkallade för åtgärd.

myztify skrev:
Honda CBR 929

Iceman1975 skrev:
5 års motor och elektronik garanti..

Men har du fått sprickor så bprde de ju ha lite goodwill.. Så ring och stå på dig!

Precis, annars hotar du med att gå ut i tidningarna med att hond:or har tendenser till att få sprickor i fälgarna och att det är livsfarligt... :3freak

myztify skrev:
Det värsta jag kört i är de brunnslock som finns, samt kört över de vita linjerna i gatan, och jag har inte haft hojen inlämnad på något däckbyt, ej heller någonsin lånat ut hojen, så min åsikt är att det är materialfel på fälgen, men hur f*n bevisar jag de då?? :Bugar

Isf är det nog säkrast att inte försöka laga sprickan, är det materialfel så är det rimligen materialfel i hela fälgen.
Har fälgen gått sönder utan onormala påfrestningar så borde det ligga i Hondas intresse att få analysera vad det är för fel på den, påpeka detta för dom.
Hoppas dom går med på att byta ut den åt dig.

Kan meddela att jag pratat med Hondas generalagent och de säger att de tar detta som en garantigrej och de vara väldigt glada över att jag ringde dem så de kan undersöka felet på fälgen.

Härligt att det löser sig enkelt ibland.

Stor eloge till HONDA :Bugar :yoparty :banana :tummenupp :tummenupp

Hade det varit Suzuki hade du istället blivit lönnmördad för att du ens insinuerade at det var något fel på deras produkter.

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...