Spricka fälg, plus annat

Okej, ska kolla när jag sätter på nya fälgen.

Därför att det även är en liten spricka i gaffeländan också, undrade om ni tror att man måste byta den också?

Du har ingen spricka i gaffeländan. :tungan Ta hjälp av en kunnig när du fått hem grejorna och kika när han utför jobbet,

Det är inte svårt men det verkar som att du inte skruvat så mycket innan. Inget fel i det började själv skruva ifjol!

Du har ingen spricka i gaffeländan. :tungan Ta hjälp av en kunnig när du fått hem grejorna och kika när han utför jobbet,

Det är inte svårt men det verkar som att du inte skruvat så mycket innan. Inget fel i det började själv skruva ifjol!

Okej, låter bra. Aa ska försöka, troligtvis blir det på en verkstad och där är det nog svårt att få se hur de jobbar. Har inte skruvat någonting knappt, bytt olja, oljefilter, ljuddämpare osv. Tänkte byta handtag och lite annat smått själv.

Därför att det även är en liten spricka i gaffeländan också, undrade om ni tror att man måste byta den också?

Om jag inte missar någon liten spricka så är det raka jacket där för att bultarna ska kunna nypa åt hållarna (vet inte riktiga ordet) så att framhjulet sitter kvar. :)

Om jag inte missar någon liten spricka så är det raka jacket där för att bultarna ska kunna nypa åt hållarna (vet inte riktiga ordet) så att framhjulet sitter kvar. :)

Okej, låter logiskt. Blev lite nervös, men nu i efterhand så känns det alldeles för rakt för att vara en spricka. Men det sitter ju bara på ena sidan, men det kanske är som det ska då :D

Nu har ju svaren haglat men då var det som jag trodde. Den skåran är en nödvändig del av konstruktionen. Du kommer märka det när du ska till att plocka av framhjulet...

(Ett orosmoment mindre.)

Nyheter
Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...