Sprayfärg till undertail????

Finnishstallion

Carpe cerevesi
Gick med
14 Jan 2006
Hoj
sv 650- 01
Skall måla min undertail svart. Men vilken färg skall jag använda (sprayburk). Räcker typ biltemas primer+ hobbyfärg. Eller mekonomen kanske har ngn. (skall dit imon)Det viktiga är att det håller bra och att färgen är hyffsat billig. Målat den tidigare men den färgen sprack. Även fasst experten i butiken intygade att den skulle hålla. Så nu vänder jag mig till de riktiga proffsen här på SH :)

Tycker att plastic paddings sprayfärg har funkat bra, är lite tjockare och får en fin yta, finns på jula. 60kr/burk

Litet tillägg.

Biltemas lack håller inte för nånting och är värdelös att lacka med.
Mekonomen vet jag inget om.

Last edited:
Ska du måla med sprayburk så tycker jag du ska gå in på en färgfirma och få färg tillblandad på spray,går även att få klarlack med härdare i tillblandad.Håller bra mycket bättre än vanlig spray.Kanske mekonomen kan blanda till,det kunde de förut här i Borlänge.

Skall måla min undertail svart. Men vilken färg skall jag använda (sprayburk). Räcker typ biltemas primer+ hobbyfärg. Eller mekonomen kanske har ngn. (skall dit imon)Det viktiga är att det håller bra och att färgen är hyffsat billig. Målat den tidigare men den färgen sprack. Även fasst experten i butiken intygade att den skulle hålla. Så nu vänder jag mig till de riktiga proffsen här på SH :)

Använd INTE enkomponentsfärg till din tail!! Dvs. det Biltema säljer.

Leta upp någon snygg färg du tycker om, ta reda på färgkoden till denna och åk till din lokale billackerare och be dom blanda till en färgburk åt dig med valda färg.
Inte särskilt billigt, ca 180:- beroende på val av färg (+ eventuell klarlack på burk om du väljer en metallicfärg). Men då får du riktigt billack som kommer att hålla! :tummenupp

Använd INTE enkomponentsfärg till din tail!! Dvs. det Biltema säljer.

Man tackar för alla svaren:tummenupp. Men varför skall jag inte använda enkomponentsfärg. Är det för att det är svårt att få bort färgen om man vill lacka om? Håller inte den? Nyfiken bara. Man lär sig inget om man int frågar:rolleyes:

Enkomponets färg löser du upp med förtunning om du vill ha bort den,bara att torka av.

Den tål mindre och löses lätt upp av bensin och olja.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman