sprayfärg för kläder

mattsson

Säger dom blubb blubb?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tillf. hojlös
Såg för ett tag sedan ett program från USA om surfing på tv. Bland annat fick man se lite snabbt hur killarna köpte shorts där man fick med mallar med olika mönster på och sedan vet jag inte om man fick med sprayfärg också eller om de köpte den själva. Hur som helst, de sprayade alltså egna mönster på shortsen. Någon som vet om det finns speciell textilspray-färg och var man kan få tag på det? Vanlig sprayfärg borde göra kläderna ganska stela tycker jag...

Textilsprayfärg har jag aldrig sett, men däremot finns ju vanlig textilfärg på burk. Det är inte svårt att göra en schablon och sedan ta en svamp att dutta med.

Låter onödigt krångligt att spraya när det finns smidiga tryckgrejer.

(iofs, jag sprayade en gitarr med mattsvart värmefärg från biltema en gång så det mesta funkar väl om man bara vill :lol)

berggren_martin skrev:
Låter onödigt krångligt att spraya när det finns smidiga tryckgrejer.

Vilka tryckgrejer menar du? De jag känner till är tryckeriet (dyrt om man bara ska göra en tröja), skriv-ut-o-stryk-på-grejen (som blir sådär snyggt), skära ut mönster i potatis och doppa den i färg o sen dutta på kläderna (mm, nä). Så det skulle va jättebra om det fanns nåt annat sätt så man kunde göra snygga tryck billigt...

du kan säkert få tag på färg hos en skomakare,köpte själv färg till mitt skinställ o de fanns både spray o vanlig färg

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT