Sprayburk efter Färgkod

KommissarieRuda

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2004
Hoj
rf600
happ!

har hittat en massa trådar som behandlar färgkoder hit och dit. skall fixa lite småtjafts på min hoj och har redan färgkoden. undrar därför :kocko vart ni egentligen brukar handla dessa färger på färgburk! borde väl finnas. finns ju för bil! men vart?!

tack och bock.

/Ruda

Jag vet att www.touringbutiken.se har lite färger. Förhoppningsvis så har de din färg!?
När jag skulle fixa en kåpa trallade jag iväg till en lokal lackverkstad med en kåpa och lät dem blanda ihop färgen. Visserligen är det inte en 100%ig lösning för att man använder ögonmått men de har de "flesta" och vanligaste koderna.
KommissarieRuda skrev:
happ!

har hittat en massa trådar som behandlar färgkoder hit och dit. skall fixa lite småtjafts på min hoj och har redan färgkoden. undrar därför :kocko vart ni egentligen brukar handla dessa färger på färgburk! borde väl finnas. finns ju för bil! men vart?!

tack och bock.

/Ruda

Chiefen skrev:
När jag skulle fixa en kåpa trallade jag iväg till en lokal lackverkstad med en kåpa och lät dem blanda ihop färgen.

Visst. fast då får du färg som kräver spruta, härdare, klarlack och hela kittet. tänkte mig hederligt bättringarsfärg och sen blåsa ett lager klarlack över det allt.
hittar inget.

tack och bock

/Ruda

Här i Göteborg kan man köpa 2 komponents billack på spräjburk ca: 150 kr st har man bara färgcod så löser det de mesta.

Fungerar ungefär som spruta fast endå inte. spridningen på burken påminer om en lackspruta. brukar bli väldigt bra med den färgen har skjälv använt mig av den på min lila mekkåpa på hojen.

Kontakta någon lackfirma och hör med dem om de inte vet något :tummenupp

smajlet skrev:
Här i Göteborg kan man köpa 2 komponents billack på spräjburk ca: 150 kr st har man bara färgcod så löser det de mesta.

Fungerar ungefär som spruta fast endå inte. spridningen på burken påminer om en lackspruta. brukar bli väldigt bra med den färgen har skjälv använt mig av den på min lila mekkåpa på hojen.

Kontakta någon lackfirma och hör med dem om de inte vet något :tummenupp

gutt! thx for tip! :Bugar får försöka kolla runt lite här i trakten, borde väl finnas även hos småländska lackgossar. hör av mig annars...

tack och bock

/ruda

KommissarieRuda skrev:
gutt! thx for tip! :Bugar får försöka kolla runt lite här i trakten, borde väl finnas även hos småländska lackgossar. hör av mig annars...

tack och bock

/ruda

ahaa.. ser att du bor i växjö! :)

spring ner på nya MECA nere på industriområdet! vet inte riktigt vart de ligger, men det är typ på samma gata som Arcad , om du vet vad de e.. aja iaf på MECA har de massor av sprayfärger på burk! :tungan

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon