Spraya på med 5-56?

250cross skrev:
Vad hjälper egentligen 5-56 emot? Tar det bort smuts?
Kan man spraya 5-56 på vid motorn där det är smutsigt och sedan skölja bort?
Min bakfälj var ingrodd med 2 års olja, asfalt & vägdamm.
Den värsta avfettningen hjälpte föga.
Tog 5-56 på en trasa & vips så var de som nya!!!!

Är dock inte säker på vad 5-56 gör mot ytbeläggningen, men min erfarenhet är att den inte tar skada.

skoteridioten skrev:
Same same but different..

Finns den där 5-56 låten med melodi, eller bara i text!? :D

melodin är YMCA, den gamla slagdängan av village people

/B

Tvätta hojen ren å dra på ett lager med 5-56 eller WD 40 på metal delarna så lossnar skiten bättre nästa gång du tvättar.

sharpedge skrev:
5-56 funkar även finfint som smörjning av knirkande MC-stövlar :D

Kan inte hålla med dig där =) har fan smörjt med 5-56 men det hjälper inte. Ska testa att ställa dem i ett bad av 5-56 kanske :rofl . Eller kanske shio blandat med valfett :)

sandstream skrev:
Killen som skapade WD40 var tydligen med och tog fram 5-56 men sen vart de osams så han startade WD40 som är en direkt konkurrent till 5-56. Har köpt en burk WD40 men inte använt den ännu.

Liknar nästan fallet med Steve Jobs och Bill Gate$

fogerty skrev:
Kan inte hålla med dig där =) har fan smörjt med 5-56 men det hjälper inte. Ska testa att ställa dem i ett bad av 5-56 kanske :rofl . Eller kanske shio blandat med valfett :)
Ofan?

Jag sprejade lite 5-56 i delarna som knirkade och var knirkfri i säkert minst en vecka :D

250cross skrev:
Hmm.. Jag har en jäkla massa skit och dynga som är "fasttorkad" vid motorn och lite varstans. Ska jag inte ta 5-56 på det? Vad rekomenderar ni?

Autosmart Avfettning e det bästa på allt, jag brukar spraya det på kedjan så är den bara att skölja av - blir helt blank, så kan man smörja den sen igen utan att gnugga in mer o mer o mer skit i länkarna....

556 och WD40 är parfymerad diesel/fotogen-blandning. Funkar till det mesta, men smörjer gör det inte - iaf inte bättre än Lypsyl, smör eller försvarets hudsalva (som man förresten kan steka... yadda-yadda).

frankof skrev:
wd40 luktar godast :D

Nej, kontakt 40 (efterapning som kan köpas på Kjell o Co.) luktar garanterat bäst! Det är nästan så man vill använda den som aftershave.
Om den är effektiv till det den är tänk låter jag vara osagt.

Quickleen är grymt effektivt men jag vet inte vad gummislangar och sånt mår efter en omgång. Det kanske någon annan kan svara på?

Veidec Power clean rår på i princip allt!

DJM skrev:
Ja de kan du göra, om du provar att när du är skitig så sprutar du 5-56 på händerna så går fettet bort direkt=fettlösande
Det är bara spruta på, det är inge farligt.

:tungan

Hehe, det beror på när skadorna kommer... spruta skiten på händerna? Men men, själv har jag tvättat händerna med bensin mest halva livet. Jag får nog lida för det om ett tiotal år! :kocko

Lightning skrev:
:tungan

Hehe, det beror på när skadorna kommer... spruta skiten på händerna? Men men, själv har jag tvättat händerna med bensin mest halva livet. Jag får nog lida för det om ett tiotal år! :kocko

Till händerna använder man Shio eller Yes-diskmedel (helst äpple).

Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!